Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Vierde dag San Diego - Boarding MS Westerdam

Vrijdag, de dag dat we aan boord van de Westerdam stappen ! Natuurlijk eerst een ontbijtje in het Embassy Suites gedaan voor de laatste keer, en daarna eerst maar eens naar het haven front gelopen om te kijken of de Westerdam er echt wel lag...en jawel hoor, het bootje lag er, en was bezig om de passagiers van de vorige trip uit te laden.

We hebben even in het zonnetje zitten kijken naar het gedoe, waarna we op ons gemakkie weer terugliepen naar het hotel, de koffers hebben ingepakt en hebben uitgechecked...was ergens rond 1030 uur ofzo. Hierna met de koffers naar de Westerdam gerold, en ons gemeld om aan boord te mogen gaan. Eerst even de koffers afgeven (die worden naar je hut gebracht), inchecken, je keycard in ontvangst nemen, en effe wachten tot het sein kwam dat we aan boord mochten. Rond 1200 uur mochten de eersten aan boord, wij mochten zo'n 20 minuten later. Natuurlijk eerst eens door het schip (je mag geen boot zeggen !) gewandeld, en eigenlijk is de indeling nagenoeg hetzelfde als de Nieuw Amsterdam waar we enkele jaren geleden op voeren. Alles ziet er eigenlijk tiptop uit, ook al is de boot(sorry, het schip) van bouwjaar 2004. Komt natuurlijk ook omdat in april dit jaar het gehele interieur is vernieuwd en ge-update. Hopen dat-ie er over 2 weken nog zo uit ziet ! hehehe...

Natuurlijk hebben we de verplichte oefening voor vertrek meegemaakt, en rond 1615 werden de trossen losgegooid en waren we onderweg ! Met een drankje keken we hoe San Diego steeds kleiner werd (oja, en het werd ook steeds donkerder, zo iets voor 1700 uur is het gewoon donker.

Daarna natuurlijk wat eten bij een van de restaurants, en als afsluiting zijn we in het Exploration Cafe, helemaal voorop de boeg van het schip op het bovenste dek nog een bakkie koffie wezen halen. En dat was zo'n beetje de vrijdag. Vannacht wordt de klok op zee een uur vooruit gezet, zodat het tijdsverschil geen 9 uur meer is, maar 10.

Morgen de hele dag op zee....lekker niks doen ! Iedereen natuurlijk bedankt voor de reaktie's op reismee.nl en op facebook, doen we het niet voor niets!

Oja, het kaartje wat bij dit verhaal hoort, klopt niet ! Je kan op deze site geen lokatie midden op zee aangeven ! (foutje van Reismee.nl)...We zitten toch echt ergen op zee voor de kust van Baha California (Mexico)...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Kristel

Zooooo spannend allemaal! En fantastisch om zo mee te kunnen leven! Thnx! En nu lekker genieten he!! ???

Diny en Wim

Jullie zijn toch een stelletje bofkonten .
San Diego wordt druk bezocht door de IJpies .
Geniet er maar van hoor .

Groetjes