Churchill - Winnipeg - Amsterdam

Zooo , we zijn weer thuis ! Het vorige verslag kwam uit Winnipeg , net voordat we de overgebleven twee vluchten naar Toronto en Amsterdam zouden gaan maken. Eigenlijk is er sinds die tijd niets te melden , de vluchten gingen prima op tijd weg. Op Toronto Int. hebben we tussen de vluchten nog wat pasta en lasagna kunnen eten , we hadden bijna 3 uur voor de overstap , dus dat ging allemaal makkelijk. Op Amsterdam stonden Jan & Anneke alweer te wachten , en met een uurtje waren we weer thuis bij Bob. En Bob was aan z'n geknor te horen ook weer blij dat we er weer waren....

Natuurlijk zitten de indrukken er allemaal nog vers in : wat een prachtige dieren zijn die ijsberen toch , zeker als je ze zo vrij ziet rondbanjeren op de plek waar ze ook horen. Hopelijk gaat dat allemaal niet verloren....

Mensen vragen "is het koud geweest ?" Nou , in Churchill en op de open tundra is het behoorlijk fris , tijdens onze dagen is het niet echt extreem geweest , -12 is het laagste wat opgegeven was , het grote probleem is de windchill : bij de -12 en met een stevige noordenwind loopt de gevoelstemperatuur al snel op naar -20 , -22...En da's best fris hoor.

De temperatuur kan zo'n beetje zakken naar -25 , en met de juiste wind kan dat aanvoelen als rond de -40... (volgens onze gids dan). En dan is het best wel heel fris !

Ik heb vanmorgen nog een videootje op YouTube geplaats , en de rest van de video's en foto's zal binnenkort weer op onze website verschijnen. De video kan je alvast hier bekijken...

We willen iedereen weer bedanken voor de vele reaktie's , zowel op Facebook als via Reismee.nl. Thanx !