Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Churchill Polar Bear dag 2

Uitslapen & Halloween ! Vanmorgen om 0700 uur door de wekker gewekt , wat een luxe zo op je vakantie ! Deze tweede volle dag in Churchill was bestemd voor een "Cultural & Heritage Tour". Dit betekende eigenlijk zoveel , dat je met een bus rondgereden word door Churchill en de omgeving , en dat er op de diverse plekken die belangrijk waren in de geschiedenis van Churchill , tekst en uitleg gegeven wordt. Nu zijn wij een beetje cultuurbarbaren , maar onze gids Judd is een leuke vertelster , en zo wist ze toch steeds de aandacht van de groep er bij te houden ( behalve voor de Fransen , dat onnozele volk spreekt geen letter engels en doet gewoon z'n eigen zin - het zijn de europese equivalenten van Japanners ! ).

Al met al zijn we oa bij Port Churchill geweest , bij Fort Churchill , op Cape Merry , hebben we de Churchill River in de Hudson baai zijn uitmonden , hebben we het vele drijfijs al gezien die straks zorgen dat de Churchill River en de Hudson baai dichtvriezen , zodat de ijsberen eindelijk op jacht kunnen na 8 maanden vasten , zijn we bij het vliegtuigwrak van de Miss Piggy wezen kijken (hier spotten we nog twee Red Foxes die lekker aan het rondrennen waren) ,

en hebben we de algemene en specifieke kennis over het ontstaan van Churchill en de hele geschiedenis daaromheen weer wat uit kunnen breiden. De rondrit door het dorp duurde zo'n 10 minuten , de totale rit zo'n 3 uur , en we weten nu waar alles zit , en na de tour hadden we de middag voor ons zelf.

We wilden heel graag een helicoptervluchtje maken , maar daar heb je minimaal 3 personen voor nodig , en , die derde persoon was niet te vinden. We zijn nog bij de heli maatschappij geweest om te vragen of er nog andere mensen zich aangemeld hadden , en dat was helaas dus niet zo...Dus hebben we maar een lunch gescoord in de lokale Bakery , en her en der wat souveniertjes aangeschaft. Na het diner zijn we om 1900 uur naar een Dogmusher geweest , en hebben we een rondje in het donker op een hondenslee gedaan. Was erg leuk , de honden waren natuurlijk dol enthousiast , de foto's hiervan komen later (tis nu 2300 uur hier en morgen gaat om 0630 de wekker weer).

Morgen weer een hele dag in de Arctic Crawler , op zoek naar de Polar Bears ! Daarna vliegen we 's avonds laat terug naar Winnipeg , en is het grote ijsberenavontuur weer voorbij !

Of er morgen dus meteen een verhaaltje komt over de 2e ijsberendag ? Geen idee , anders komt dat gewoon een dagje later !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Wat een bijzondere trip maken jullie zeg! Jammer van de helicoptervlucht! Enjoy tommorrow !

Louis

Wat is het allemaal weer fantastisch toch!!!
Weer veel gezien en genoten.
Hou je Carin goed warm Eric, OK. afgesproken.
Nog veel plezier en groetjes van Lenie en mij!!!!

Lenie

Wat maken jullie prachtige tochten en wat laten jullie ons genieten van mooie foto's en verhalen.
geniet de laatste dag nog en houd de winterkleding maar aan ,het is hier koud aan het worden.
Liefs v oor jullie beiden van mij en Tijger, die zit te vervelend.

Basman Amsterdam

Hey broer en schone zus!
Had even een paar dagen niet gekeken maar ben weer bij de les.
Tja.... missie volbracht?.... gaaf zeg!... ijsberen zelf gezien en vastgelegd!..... echt zo mooi.... en eens met John.... wat een foto's!.... waanzinnig!..... geniet nog lekker he!.... en tot gauw!....

Basman Amsterdam

En die red foxes zijn ook erg cool!