Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Churchill Polar Bear dag 1

Brrrr...vanmorgen om 0600 opgestaan, meteen even ons hoofd buiten het raam gestoken om te voelen hoe of wat...Gelijk weer teruggetrokken, het was -12 , en het woei ( of waaide ) als een jekko. Volgens de Churchill weer-app was het lekker fris met een gevoelstemperatuur van -22...

Ontbijtje gedaan, alles goed ingepakt en om 0815 stapten we de bus in om op de toendra uiteindelijk over te stappen op de Arctic Crawler van de Lazy Bear Lodge. Met nog 20 anderen ( de zelfde groep die ook bij ons in het vliegtuig zat ) vertrokken we in Polar Bear Country !

Op de toendra waaide het natuurlijk ook, en zo af en toe vielen er sneeuwvlokken omlaag. Er was al best wat sneeuw gevallen , en dat maakte de beleving alleen maar mooier !

En , hebben we ijsberen gezien ? Ja ! Gedurende de dag hebben we er 5 gespot , de ene behoorlijk dichtbij , de andere weer wat verderaf ! De beren lagen te snurken , naar ons te kijken , lekker rond te draaien in de sneeuw , of gewoon een beetje rond te scharrelen.Eentje kwam zelfs even onder het look-out deck aan onze voeten snuffelen , maar het groepje Fransen dat ook bij ons op het deck stond ( koud joh ) had waarschijnlijk vieze stinkzweetvoeten ofzo , want de ijsbeer was weer zo verdwenen ! Ook zagen we er eentje tegen een auto opstaan !

Maar , weleen fantastische ervaring ! We hebben ook nog twee snow-owls kunnen spotten , deze vlogen weg toen we met de Crawler te dichtbij kwamen. Helaas hebben we deze witte pool uilen niet op de chip kunnen vastleggen. Al met al een prima eerste dag , morgen eerst een tour door het dorp , misschien in de middag een helikoptervlucht ( als er nog minstens 1 iemand mee wil gaan ) , en 's avonds gaan we bij een dogsledge kijken en hondjes aaien.

De foto's spreken allemaal voor zich !

Stay Tuned !

Carin & Eric

John Michielse

Wat een schitterende foto's zeg moet een fantastische ervaring geweest zijn.
Groetjes uit Zoetermeer

Jan en Anneke

Prachtig, daar gingen jullie voor. IJSBEREN!!!

Renee

Wow, wat gaaf! Dat is toch een belevenis en zie je eigenlijk nergens in een blog! Zo bijzonder en de foto's Zijn ook zo goed gelukt! Pracht ervaring! thanks for sharing!

Wim v.IJpen

Staat je goed die "berenkou " muts!
Geniet er van hoor !

Jose Idema

Wouw ! Dat is echt gaaf, zeg ! Prachtige foto's

Louis

Grandioos. een geweldige ervaring en uiteindelijk gezien wat je wilde!
Leuke foto's vooral die van Carin.
Nog veel plezier tot snel.

Groetjes, Lenie en Louis.

lonneke

Super, geniet er nog van hoor! x