Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Winnipeg - Churchill

Eindelijk was de transportdag naar Churchill aangebroken ! De dag begon, net als gisteren, behoorlijk grijs in Winnipeg, maar na het ontbijtje leek het erop dat er toch wat kleine stukjes blauwe lucht tevoorschijn kwamen. We hadden nog zeker tot 1300 uur de tijd voordat we de kamer uitmoesten, en voordat we om 1400 uur opgehaald zouden worden om naar de charterhangar van Calm Air zouden worden gebracht.

We besloten om een ander rondje door Winnipeg te wandelen, het westelijk deel hadden we nog niet gehad. We liepen oa langs het Legislate Building, een heel stuk langs de Red River, weer helemaal tot aan The Forks, en we zijn weer via Union Station op ons gemak teruggelopen. En , zo in een waterig zonnetje zag Winnipeg er toch wat aantrekkelijker uit !

Hierna uitgecheckt, en het vervoer naar het vliegveld was prima op tijd. Bij Calm Air hebben we met 22 anderen een tijdje gewacht totdat het tweemotorige propellorvliegtuig gereed was om te vertrekken.

Rond 1700 uur stegen we op, en zo'n twee en een half uur later landen we met een stevige wind en in een sneeuwbui op Churchill Airport. We waren er ! Natuurlijk was het hartstikke donker, en steenkoud, maar dat kon ons niet zo veel schelen. Effe uitkijken op de trap uit het vliegtuig, anders kus je net als de paus als eerste het koude beton van de start/landingsbaan !

Na een laat diner vanmorgen om 0600 op voor het ontbijt, en tussendoor even dit verhaaltje voor jullie afronden. Om 0815, als het licht is, stappen we voor de eerste hele dag in de Arctic Crawler, op zoek naar de ijsberen !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Wat een reizen allemaal zeg! Maar hopelijk gaan jullie ijsberen spotten! Succes en have fun!

Marie

Ik vindt het zo leuk, dat jullie van die ondernemers zijn. Mogen wij ook 'n graantje van meepikken, dus de ervaringen delen met jullie, geweldig. Nu op naar de Ijsberen, lijkt me prachtig om mee te maken, have fun.