Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Toronto

Vanmorgen rond 0600 werden we zo'n beetje wakker, en na de gebruikelijke ochtend-perikelen was het tijd om ons eerste Canadese ontbijtje te gaan scoren. We besloten om 50 meter vanaf ons hotel naar het Victoria hotel op Yonge Street te lopen, daar had Carin een ontbijtrestaurantje gespot. Wij daarheen, zag er prima uit, en wat nog belangrijker was : de koffie was wel oke, en het voer helemaal ! Na pancakes met maple syrup voor Carin en gebakken eieren met aardappel, ui, mushrooms, green peppers, tomaat en toast voor mij konden we een gat in de dag gaan slaan !

En dat hebben we dan ook gedaan ; eerst rond 0900 naar de CN Tower gewandeld, natuurlijk gewoon over straat en niet ondergronds door de PATH. Het zonnetje scheen, er waren een paar wolkjes en de temperatuur was iets van 6 graden door een koud windje. Er was bijna niemand in en op de CN Tower , wachtrijen waren er niet, maar daar waren ze wel op voorbereidt. We zoefden met de lift aan de westkant omhoog , en binnen 30 seconden ofzo waren we op 346 meter !

Geinig uitzicht over de stad, nog even lopen stampen op de "glass floor" (is sterk genoeg ! ), zelfs Carin stapte er zomaar (beeetje aandringen...) op, en daar na op hoog niveau een bakkie koffie gedaan.

Uiteindelijk met de oost lift naar beneden gezoefd (beetje afwisseling kan geen kwaad) , en eenmaal beneden besloten we om naar de haven te lopen en de ferry naar Ward's Island te nemen. Vanaf Ward's Island heb je een prima uitzicht op de skyline van Toronto, en het is lekker wandelen daar.

Na een uurtje of wat op Ward's Island gelopen te hebben zijn we weer terug ge-ferried en liepen we richting de St.Lawrence Market. Deze voorloper van de Rotterdamse markthal is best leuk om te bezoeken, veel slagerijtjes, viswinkeltjes, bakkerijtjes, eettentjes etc. Gewoon de markthal, maar een stukje rustiger en eigenlijk zeker zo leuk. Natuurlijk nog een grilled cheese sandwich opgepeuzeld, aangeschaft bij zo'n grappig eettentje, en daarna via wat omwegen weer bij het Cosmopolitan uitgekomen. We wilden de wandelschoenen even wat rust geven, wat foto's verwerken, en nog een verhaaltje voor het blog afronden. Straks (rond een uur of 1730 ofzo) duiken we nog even het Eaton Centre in , om toch maar een nieuw kofferslotje te scoren...we hebben nog 5 vluchten voor de boeg , dus dat is geen overbodige luxe ! De bedoeling is om in het Hard Rock Cafe een paar stukken kip of koei naar binnen te gaan werken, en verder zien we het wel. Morgen nog een dag Toronto !

Stay Tuned !

Carin & Eric

PS iedereen die meeleest, bedankt voor de reakties op reismee en op facebook ! Ga vooral zo door !

Renee

Mooie dag met mooie foto's van Toronto. Wat een uitzicht zeg! Genieten!

John Michielse

Leuk verslag ga vooral hier mee door en nogmaals genieten kanjers.

Marie

Zo wat hebben jullie veel bekeken en gelopen, en 'n mooi verslag geschreven Thanksss en tot horens????

Emmy

Leuk hoor, reis graag weer op deze manier met jullie mee! Nog heel veel plezier gewenst hoor!

Jan en Anneke

Het is weer een leuk verslag met mooie foto's.
Genietze!!!

Patricia van Maaren

Hartstikke leuk om te lezen????Eric jij moet schrijver worden ????
Veel plezier nog !!

Patricia van Maaren

Oh..ipv smilies vraagtekens haha ook leuk...

Basman Amsterdam

Hey broer en schone zus! Leuk verslag! Mooie foto's.... geniet ervan!.... kan niet wachten op de ijsberen!.... veel plezier!