Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 24 , Denver

Uitgeslapen ! Lekker tot 0900 op 1 oor gelegen , omdat we tot 1000 konden ontbijten , en da's best wel weer eens lekker. Morgen nog zo'n ochtend ! Goed , om 1015 liepen we de stad in , (ons hotel , de Hampton Inn & Suites Convention Center , ligt op Welton & 15th) , om eerst even bij de grote blauwe beer te kijken die tegen het Convention Center staat aangeleund. T'is een enorm beest , van plastic , geen idee wat de betekenis ervan is , maar wel grappig om wat domme foto's te maken !

Hierna zijn we naar de 16th Street Mall gelopen , om op de gratis pendelbus te stappen , die heen en weer rijdt over 16th Street. We besloten om bij het Commons Park uit te stappen (het noord/westelijke eindpunt) , en daar eens een rondje te lopen. Park is niet echt opzienbarend , maar we kwaen wat vechtende eekhoorntjes tegen , en da's altijd leuk. Hierna weer terug , via Union Station (is geen station meer , maar een hotel - wel een mooi gebouw).

Hierna weer op de shuttle gestapt en naar het andere eindpunt geshutteld , het Civic Center , met het State Capitol en het City & County Building. Ook een klein parkje ertussenin , gras en wat bomen , en wat standbeelden en monumenten. Het begon al weer lekker warm te worden , 80 F en erboven , en we zwaaiden een taxi naar ons toe om ons naar de Denver Zoo te laten taxien...De Denver Zoo is niet zo heel erg groot , maar je kan er toch wel een paar uurtjes doorbrengen. Nu vinden wij dierentuinen eigenlijk de meest slechte plek om dieren te zien , maar helaas is het voor sommige soorten de enige manier om te overleven...en dat komt door ons mensen...Toch ons wel vermaakt daarzo , en rond 1600 zijn we teruggetaxied...

We hebben de avond afgesloten bij de Cheesecake Factory , lekker gegeten en als toetje natuurlijk een....ijsje ! Carin vond een stuk cheesecake te machtig , dus die bestelde maar een ijsje , en ik , ik nam natuurlijk een stuk Key Lime cheesecake ! Maar ik had een betere keuze gemaakt , kwam er een mega-ijsje op tafel te staan !!!

Morgen dus uitchecken en inchecken , de vlucht lijkt rond 1740 op tijd te vertrekken naar IJsland...

Ik probeer woensdag of donderdag het laatste verhaal te plaatsen over de vlucht...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

leuk zo'n dagje at the zoo!wat jammer dat het er alweer bijna op zit, in ieder geval goede vlucht terug naar huis! Heeft Carin het ijsje opgekregen, die was wel mega zeg!
Bedankt voor het leuke verslag en nogmaals save trip!

Lenie

Hoi jongelui, ja reizigers het zit er weer op maar zo te zien hebben jullie het wel naar je zin gehad. In ieder geval bedankt voor de leuke berichtjes en de zeer mooie foto's. We wensen jullie een goede reis en we zien elkaar thuis weer,
Lieve groeten van ons Lenie,Louis en Tijger natuurlijk.

\

Jan Theo

Toen wij in 2013 bij Union Station waren konden we er niet in vanwege verbouwing. Nu dus gereed en op de foto te zien is het prachtig geworden.
Overigens vond ik Denver een heerlijke stad om te bezoeken en ook het vliegveld is heel prettig.