Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 21 , Rocky Mountain NP

Weer wakker geworden met het zonnetje in de ogen ; om 0730 eruit , boterhammetje met nutella en glaasje jus en melk op onze veranda , en hup , het Rocky Mountain NP in !

Beregoed weer (misschien wel te goed!) , en we hadden verzonnen om eerst naar de Bear Lake area te rijden. Het was nog vroeg , dus we hoopten dat we daar wel een parkeerplekkie konden vinden. Het leek nog erg rustig in het park , maar een aantal parkeerplaatsen langs de diverse trailheads stonden toch al behoorlijk vol met autos. Vanaf de ingang van het park (de westingang) is het een klein halfuurtje rijden naar Bear Lake. Toen we er aankwamen , was er nog voldoende plaats om te parkeren , maar het liep wel heel snel vol. En , eigenlijk is dat ook meteen het probleem van dit NP ; er zijn te weinig parkeerplaatsen bij de diverse bezienswaardigheden. Voor campers is er al helemaal geen plek , die mogen het laatste stuk naar Bear Lake niet eens rijden , die moeten ver van Bear Lake parkeren en op de shuttlebus stappen. In ieder geval hebben wij eerst de hike rond het meer gedaan , is een redelijk simpele wandeling , niet al te veel hoogteverschil en met een klein uurtje heb je deze gedaan. Bear Lake is best een aardig meer , maar , we hebben ook mooiere gezien hoor.

Na het rondje Bear Lake besloten we een wat stevigere hike te doen naar de Alberta Falls ; ook niet zo geweldig moeilijk , maar wel een kuitenbijtertje. De waterval zelf is een aardig ding , gelukkig was-ie goed gevuld (er komt nog steeds heel veel smeltwater van de bergen) en bulderde-ie er vrolijk op los.

Toen we na een anderhalf uur weer bij Bear Lake terug waren , vonden we het tijd om nog een hike te doen : we besloten om een korte hike te doen , naar Nymph Lake. Een leuk meertje , maar wel eentje die 90 meter hoger ligt als waar je de trail start ! En op een afstand van nog geen kilometer betekent dat dat je continue omhoog loopt ; met een temperatuur die boven de 80 F lag , is dat best wel een lastige. Terug is in ieder geval een stuk makkelijker !

Het was inmiddels half twee geworden , en we besloten om nog even in het visitor center te kijken ,en dan naar de lodge te gaan om wat te snacken , en even bij te komen ( het is nog steeds vakantie!). We willen vroeg gaan eten in het dorp , rond 1700 , zodat we daarna direct weer het park in kunnen en we proberen nog wat Elks te spotten vanavond tegen de schemer.

Asl ik nog zin heb komt de aanvulling vanavond nog !

Stay Tuned !

Carin & Eric

PS iedereen nog steeds bedankt voor de leuke reaktie's , zowel op reismee.nl als op facebook !

Renee

Lekker actief dagje met al die wandelingen, jammer, dat jullie weinig wildlife gespot hebben, maar de omgeving is natuurlijk prachtig! Volop genieten , ga maar lekker zo door! Have fun!

Carla en Christ

Mooie Foto's hoor,en lekker rustig in zo'n natuurlijke omgeving.