Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 19 , van Rock Springs naar Steamboat Springs

Vandaag om half negen een ontbijtje weggewerkt en om kwart over negen reden we weg uit Rock Springs. Eerst een flink stukkie over de Interstate , niet onze eerste keuze , maar er is eigenlijk geen andere "beetje in de richting" route om uiteindelijk in Colorado uit te komen , zonder nog een keer een overnachting te moeten doen. Dus , blik op oneindig , cruise control aan , en een beetje rommelen aan de radio enzo...Uiteindelijk zijn we er ergens afgegaan , om een state route te pakken.

Deze was ook niet al te opwindend , we hadden nog het idee om ergens een forest road te nemen , maar die ene die we indraaiden zag er na 10 meter al zo slecht uit , dat we het niet gedaan hebben. Toch zijn we op een zeker moment Colorado ingereden , en , het zal wel tussen onze oren zitten , maar het zag er allemaal ineens veel beter uit ! De Rockies zagen we dichterbij komen , er groeiden weer bomen , we roken de stal ! Onderweg hebben we nog wat vogeltjes , een vogel op een ei , pronghorns en prairiehondjes gezien , maar dat was het wel.

Eenmaal in Steamboat rond 1430 maar ingechecked in the Nordic Lodge , een prima motel , en direct maar even het dorp verkend. Een erg leuk (ski)oord , met veel restaurantjes , eettentjes en winkeltjes. De temperatuur was nog erg goed zo'n 84 F.

Rond half 4 zijn we nog even bij een waterval in de buurt wezen kijken , een klein klimmetje omhoog , maar met die temperatuur best inspannend. Gelukkig was het uitzicht het waard , De Fish Creek Falls denderden naar beneden !

Straks lekker het dorp in en ergens wat eten , morgen over de Trail Ridge Road (volgens de locals hier ligt er nog behoorlijk wat sneeuw) , en dan een paar dagen in Estes Park...

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Mooie reis maken jullie hoor met al dat natuurschoon en die dieren! Ben benieuwd of er ook zoveel sneeuw ligt als de locals zeggen! Have fun!