Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 16 , Yellowstone

Vanmorgen maar eens uitgeslapen na de lange dag van gisteren ; om 0800 de wekker , ontbijtje in the Three Bear Restaurant , in de auto en rond 1015 reden we Yellowstone in. Maar wat een verschil met gisteren zeg , het leek wel of iedereen een dagje Yellowstone kwam doen ! Tenminste , zo dachten wij erover , waarschijnlijk omdat we gisteren natuurlijk om 0700 uur het park inreden.

We zouden vandaag een stuk van het onderste deel van de "8" doen , en eigenlijk hoefden we niet verder als Old Faithful , omdat we morgenochtend dezelfde route terug nemen richting Jackson. Het gedeelte van West Thumb via Lake Village naar Canyon Village hebben we op de heenweg gereden , dus ook daar hoefden we niet perse meer langs.

Dus , we hebben zo'n beetje alles tussen Madison en Old Faithful gezien en bekeken , diverse geysers , de Grand Prismatic Spring , de Firehole Lake Drive en de Firehole Canyon Drive gereden , en natuurlijk Old Faithful zien spuiten...

In de Old Faithful Lodge hebben we nog een lunch genuttigd en hebben we in de schommelstoelen op de veranda gewacht en geschommeld tot-ie begon te doen wat-ie moest doen...en waar iedereen op stond te wachten. Wat we morgenochtend nog wel even gaan bekijken is het Black Sand Basin gebied en het Biscuit Basin gebied. Deze hebben we bewust overgeslagen , om dat morgenochtend in alle rust te doen.

Wildlife vandaag : tijdens het struinen langs het water ergens langs de Firehole Canyon Drive spotten we een slang van ongeveer 70 cm. Het was maar een dun , bruin ding , we denken dat het een Wandering Garter Snake is , maar...wie het weet mag het zeggen.

Verder natuurlijk bizons , herten en diverse vogels en ganzen. Geen beren vandaag , maar we waren ook al weer op tijd in het hotel ( 1600 ) en hebben nog wat huishoudelijke zaken gedaan ( jaja , zondag wasdag ! - we kunnen weer schone sokken aan ! ).

Morgen dus terug naar Jackson , een scenic route door Yellowstone en de Grand Tetons !

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Zo een wat rustiger dagje , mg ook wel eens tussen door! Maar wel een leuke dag met Old Faithful, bijzonder hoor en een snake gezien, kortom mooie dag, op naar morgen! Have fun!

Marie

Hoi Carin en Erik,
Wat zien jullie veel moois, en soms enorme uitzichten.
Waar jullie tenvolle van genieten, in een woord Geweldig.

Lenie

Weer een prachtig overzicht van jullie reis, maar even wat anders.
Carin van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet ervan.
Liefs Lenie en Louis