Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 6 , van Monument Valley naar Page

Vanmorgen hebben we de zonsopkomst in Monument Valley niet meegemaakt ; de grote gele bal scheen in ieder geval precies onze kamer binnen , en da's lekker wakker worden hoor. Na een ontbijt in het hotel (nou ja , ontbijt , de scrambled eggs waren niet erg warm , de hash browns waren een grote klont koude , aan elkaar geplakte reepjes aardappel die maar net de koekenpan hadden gezien , en de koffie was ook nog eens van gootsteenputje kwaliteit - zonde van zo'n toch duur hotel ) vertrokken we op ons gemak om 1000 uur richting Page , Arizona.

We staken bijna meteen de staatsgrens over toen we de weg naar Kayenta opdraaiden. Richting Kayenta zie je , in iets mindere mate , dezelfde mesa's als in Monument Valley , alleen iets minder spectaculair en allemaal niet zo dicht bij elkaar gegroepeerd. Uiteindelijk houdt het op , en word de weg eigenlijk een beetje saai. We zijn rechttoe rechtaan naar Page gereden , her en der toch even gestopt om de benen te strekken , maar met 3 uur zit je makkelijk in Page. In Page hebben we eerst een lunch-hap bij de McDonalds gehaald , en daarna zijn we naar de Glenn Canyon Dam gereden.

Je vind daar een aardig informatie center , en diverse uitzichtpunten waarvandaan je de dam en het achterliggende Powell Lake goed kan zien.Ook een stukje sroomafwaarts van de dam kan je prima de Glenn Canyon zien.

Hierna zijn we naar een Best Western gereden , niet onze eerste keus (die was gesloten en werd verbouwd) , maar een BestWestern een straat verderop. Kregen we eerst een kamer naast de ontbijtzaal en naast het zwembad , maar die wilden we niet en na wat gepraat en gediscussieer kregen we een kamer op de 3e verdieping. Tja , we waren niet van plan om 2 ochtenden om 0530 wakker te worden van de niet zo stille Japanners en Amerikanen die gezellig gaan ontbijten. Gelukkig werd het opgelost.

Voor het dinner hebben we nog een plons in het zwembad genomen , en zometeen onderweg om iets te gaan eten. Morgen willen we in ieder geval bij de Horseshoe Bend gaan kijken , en , als het niet te warm is , een kleine trail lopen naar de oevers van de Colorado River.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Nou de horseshoe bend is een aanrader kan ik je vertellen , ook nog wel een stukje lopen eerst naar beneden en teug naar boven uiteraard vanaf de parkeerplaats, maar wij vonden het heel mooi en de moeite waard! Neem wel water. Mee, want het is warm! Ben benieuwd naar de foto's van morgen, veel plezier!

Irma rijnen

De horseshoeband is zeker de moeite waard,en da ook de antilope canyon doen,is zo verschrikkelijk mooi!probeer de Tour tussen elf en een uur voor het mooiste licht.heel veel plezier