Dag 2 , van Denver naar Canon City

Dacht je na een lange reisdag even lekker door te slapen , fout , om 0600 klaarwakker ! En dus zaten we om 0700 uur aan het ontbijt , en stapten we rond 0800 uur in de Chevrolet Equinox LT om eerst een bezoek aan de plaatselijke Walmart te brengen , om een koelbox en het eea aan water etc aan te schaffen. O ja , en natuurlijk een setje lappen en een knijpfles autoruiten schoonmaak spul ...

Hierna reden we een klein stukje over de Interstate #25 , om er na een aantal minuten af te gaan om via een toeristische route naar Colorado Springs te rijden. De route werd wel zeer middle of nowhere , want na een uurtje werd de weg gravel , en na een uur en 3 minuten zag de Chevy er niet meer uit...de rode stof zat weer overal !

Het gravelstuk bleek maar 15 mile lang te zijn , en daarna kwam er weer gewoon asfalt , en kwamen we in de buurt van de "Garden of the Gods" .

Hier vind je diverse vreemde rotsformatie's , die wel een klein bezoekje waard zijn. Zo gezegd zo gedaan , en na een rondje door de "tuin" reden we verder richting Canon City over de #50. Net na Canon City is er een grote houten hangbrug gemaakt , de Royal Gorge Bridge , hier kan je met een gondel over de gorge , en dan via de brug weer terug. Je loopt of gondeld over een stuk van de Arkansas River , heb de hoogte even niet bij de hand , maar het is diep , heeel diep !

Nadat we als echte Hollanders nog hebben geprobeerd of de brug een beetje wilde slingeren als je erop heen en weer sprong (doet-ie niet) , zijn we terug gereden naar het dorp en hebben we ingechecked in het Parkview Motel.

Vandaag hebben we een paar flinke buitjes gehad (met onweer) , maar ook heel veel zon , en een prima temperatuur (warm). Morgen rijden we naar Montrose over de #50 , en gaan we onderweg het Black Canyon of the Gunnison National Park eens wat beter bekijken.