Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 2 , van Denver naar Canon City

Dacht je na een lange reisdag even lekker door te slapen , fout , om 0600 klaarwakker ! En dus zaten we om 0700 uur aan het ontbijt , en stapten we rond 0800 uur in de Chevrolet Equinox LT om eerst een bezoek aan de plaatselijke Walmart te brengen , om een koelbox en het eea aan water etc aan te schaffen. O ja , en natuurlijk een setje lappen en een knijpfles autoruiten schoonmaak spul ...

Hierna reden we een klein stukje over de Interstate #25 , om er na een aantal minuten af te gaan om via een toeristische route naar Colorado Springs te rijden. De route werd wel zeer middle of nowhere , want na een uurtje werd de weg gravel , en na een uur en 3 minuten zag de Chevy er niet meer uit...de rode stof zat weer overal !

Het gravelstuk bleek maar 15 mile lang te zijn , en daarna kwam er weer gewoon asfalt , en kwamen we in de buurt van de "Garden of the Gods" .

Hier vind je diverse vreemde rotsformatie's , die wel een klein bezoekje waard zijn. Zo gezegd zo gedaan , en na een rondje door de "tuin" reden we verder richting Canon City over de #50. Net na Canon City is er een grote houten hangbrug gemaakt , de Royal Gorge Bridge , hier kan je met een gondel over de gorge , en dan via de brug weer terug. Je loopt of gondeld over een stuk van de Arkansas River , heb de hoogte even niet bij de hand , maar het is diep , heeel diep !

Nadat we als echte Hollanders nog hebben geprobeerd of de brug een beetje wilde slingeren als je erop heen en weer sprong (doet-ie niet) , zijn we terug gereden naar het dorp en hebben we ingechecked in het Parkview Motel.

Vandaag hebben we een paar flinke buitjes gehad (met onweer) , maar ook heel veel zon , en een prima temperatuur (warm). Morgen rijden we naar Montrose over de #50 , en gaan we onderweg het Black Canyon of the Gunnison National Park eens wat beter bekijken.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Wat een mooie dag met prachtige natuur! Ik ben nog nooit in die omgeving geweest, maar vind het prachtig zoals zoveel van Amerika! Wel eng die hangbrug als je hoogtevrees hebt, maar ook wel heel gaaf! Geniet lekker verder, ik geniet lekker mee!

Louis Michielse

Jullie hebben alvast een avontuurlijke dag gehad.
Veel te beleven, brugje slingeren en zo.
Vermaak je geniet van alles en voorzichtig zijn a.u.b.
Veel liefs, Lenie en Louis.