Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Dag 1 , Via IJsland naar Denver

Vanmorgen kwamen we rond half 11 op Schiphol aan , en we konden 15 minuten later al inchecken bij de balie van Icelandair. Na de standaard koffie met iets erbij nog op het panoramadek gekeken , maar vanwege de verbouwing was dit niet heel bijzonder. De vlucht vertrok precies om 1400 uur , en om 1510 IJsland tijd landen we op Kevlavik. Bijna iedereen trok een dikke jas aan voordat we het vliegtuig uit stapten , maar wij dus niet...het was er een dikke 8 graden met wat wind , dan hebbie toch nog geen jas nodig ? Watjes !

Wink

Nadat we even bijgesnacked hadden in de Saga Lounge , liepen we drie kwartier later naar de gate voor de vlucht naar Denver. Boarden ging niet zo snel , maar toch vertrokken we goed op tijd. En toen , toen kwamen we in Denver ! En wat een surprise , Denver International is overgegaan op een zg. self-costums-desk achtig iets : je komt aan , scant je paspoort op een soort terminal , laat je vingerafdrukken scannen op dezelfde terminal , er wordt meteen door de terminal een fotootje gemaakt , en er wordt een papiertje geprint met je naam en foto en andere gegevens. Deze neem je mee , je wacht heel eventjes tot je bij een douane pipo wordt geroepen , je geeft op 1 vraag antwoord en je mag doorlopen ! Ongekend , binnen 15 minuten door de douane , geen kilometerslange wachtrijen , echt goed geregeld nu ! Binnen een halfuur stonden we bij de Alamo voor (konden meteen mee met de shuttle-bus) , en 10 minuten later stapten we in een zwarte Chevrolet SUV en reden we naar het dichtsbijzijnde hotel op Tower Road. En daar zitten we nu...Zometeen misschien nog even wat snacken , en dan snurken.

Stay Tuned !

Carin & Eric

Renee

Hallo Eric en Carin, jullie kennen mij niet , maar ik vond het leuk om jullie blog te volgen, dus bij deze. Ik ben nu 4 keer in the Usa geweest en dus ook helemaal besmet metbhet virus. Maar wat een goed begin van de reis zeg en vooral met die nieuwe technieken, super! Ben benieuwd naar jullie belevenissen, veel plezier. Groetjes Renee

Jan en Anneke

goede vluchten gehad dus. En heerlijke stoelen zo te zien op de foto.
dat is een mooi systeem als je Amerika binnen komt, zo ben je lekker vlug door de douane.
geniet ervan en we horen wel weer.
groetjes

Emmy

Super Eric en Carin,

dacht heel even dat jullie naar IJsland op vakantie zouden gaan, maar had beter moeten weten natuurljk :-) Heel veel plezier en weer een bijzonder mooie reis gewenst!

Groetjes, Emmy.

Thea Hes

Hallo wij gaan in sept. As leuk om jullie te volgen!!!