Weer thuis !

Gisteren zijn we na ongeveer 14 uur vliegen in totaal weer thuis. De vlucht van Anchorage naar Minneapolis op 2 juli verliep voorspoedig ,geen vertraging , de vlucht van 5 en een half uur was even tikken ; om 7.45 , zoals gepland , vertrok de bigbird. Om16.30 Minneapolis tijd landden we. Het lijkt of je bijna 9 uur moet vliegen tussen Anchorage en Minneapolis , maar dat komt door de 3 uur tijdverschil.De aansluitende vlucht zou om 19.45 vertrekken ; deze had echter wat vertraging , maar rond 20.15 steeg ook deze op om onderweg te gaan naar Amsterdam. Om 11.05 Nederlandse tijd landden we op Schiphol. We konden redelijk snel door de douane , en toen we bij bagageband 13 waren maakten onze koffers al een rondje...Binnen 15 minuten nadat we geland waren ( en gelukkig landden we niet op de polderbaan , anders had het nog een kwartier geduurd ! ) liepen we al buiten op zoek naar de taxi ; ook deze kwam net aanrijden ( hij belde toen we met de koffers naar buiten liepen ) en een uurtje later stonden we thuis voor de deur.

Al met al is deze reis ons prima bevallen , we hebben niet te klagen gehad over het ( voor Alaska begrippen ) prima weer , we hebben de dingen gedaan die we wilden doen , we hebben heel veel foto's ( meer als 3000 !!!

Surprised
) ( dat is voor ons doen ook heel erg veel !!! ) , een aantal stukjes film , en een paar souveniertjes. Nu moeten de foto's nog eventjes uitgezocht worden , moet de website weer bijgewerkt worden en kan Carin ( met een klein beetje hulp van mij ) weer fotoboeken gaan ( laten ) maken.Het wildlife wat we gezien hebben : Bald Eagles, Grizzly's , Vossen , Elanden , Zwarte Beer , Zee-otters , Ptarmigan Willow , Dall-sheeps , Dall-Porpoise's , Steller Sea-lions , Harbour Seals , Humpback Whales ,Orca's , Finn Whales , Eekhoorntjes , Snowshoe-Hares , Caribou's, en heel veel kleine vogeltjes , vlinders , en musquito's , heeeel veeeel musquito's....

We willen iedereen bedanken voor de reactie's , en hopen dat je zo een aardig beeld van onze trip hebt gekregen ; hoeven we in ieder geval niet meer te vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt !

Bedankt voor het meereizen ,

Eric en Carin

ps ik zal de mailinglist leegmaken , je zal na dit verhaal geen e-mail meer krijgen dat er iets nieuws op het blog is geplaatst .