Homer - Katmai National Park

Vanuit Homer stond vandaag de bear viewing trip met K-Bay Air op het programma ; een dag op zoek naar Grizzly's in het Katmai National Park. Om 09.00 uur waren we op het vliegveld en ontmoeten daar Michael ( Mike ) die onze piloot en gids zou zijn. Met nog 3 anderen stapten we in het 6 persoons vliegtuigje , dat ons naar het strand van Hallo Bay zou brengen. De dag zag er prachtig uit , zonnig en redelijk helder , en dat zou niet meer voorbijgaan ! Eenmaal in het Katmai N.P. begon het feest al snel ; voordat we landden hadden we al diverse Grizzly's gezien , toen we eenmaal door de meadows wandelden zagen we aan alle kanten Grizzly's verschijnen ; de een nog groter dan de andere !

Soms kwamen ze tot op een meter of twintig langs banjeren , echt fantastisch ! We hadden van te voren instructie's gekregen hoe ons te gedragen , en gelukkig bestond dit groepje uit allemaal beren en natuurliefhebbers , dus zonder problemen zaten we midden tussen de beren. Deze dag had heel veel hoogtepunten , maar wat echt erg mooi was : een berin , met twee jonkies , die heerlijk aan het klauteren waren op de ruim aanwezige aangespoelde bomen en takken.

Op een gegeven moment kwam 1 van de mannetjes beren te dichtbij , en besloot de moeder met de jonkies zich toch maar terug te trekken ( mannetjes beren eten ook hun eigen jonkies....). We zagen de moeder een rots op klauteren , steeds hoger , en de kleintjes er achteraan ! Bovenop de rotsen hadden de jongen honger gekregen , en de moederbeer begon ze te voeden. Een fantastisch gezicht ! In totaal hebben we iets van 800 foto's genomen , alleen van deze dag. Deze berentrip is zeker de moeite waard !
Toen we weer terug in Homer waren , reden we richting de B&B en zagen we opeens een eland met twee kleintjes door een tuin lopen ! Midden in het dorp !
Ook dit was een machtig gezicht , dan pas merk je hoe groot elanden zijn !

Vanavond proberen we dit verhaaltje met een paar foto's online te krijgen ( moet kunnen bij de McDonalds...).
Morgen nog een dag in Homer , woensdag rijden we terug naar Anchorage , en donderdagmorgen vliegen we terug naar Amsterdam. Vrijdag hopen we weer aan te komen.