Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Homer - Katmai National Park

Vanuit Homer stond vandaag de bear viewing trip met K-Bay Air op het programma ; een dag op zoek naar Grizzly's in het Katmai National Park. Om 09.00 uur waren we op het vliegveld en ontmoeten daar Michael ( Mike ) die onze piloot en gids zou zijn. Met nog 3 anderen stapten we in het 6 persoons vliegtuigje , dat ons naar het strand van Hallo Bay zou brengen. De dag zag er prachtig uit , zonnig en redelijk helder , en dat zou niet meer voorbijgaan ! Eenmaal in het Katmai N.P. begon het feest al snel ; voordat we landden hadden we al diverse Grizzly's gezien , toen we eenmaal door de meadows wandelden zagen we aan alle kanten Grizzly's verschijnen ; de een nog groter dan de andere !

Soms kwamen ze tot op een meter of twintig langs banjeren , echt fantastisch ! We hadden van te voren instructie's gekregen hoe ons te gedragen , en gelukkig bestond dit groepje uit allemaal beren en natuurliefhebbers , dus zonder problemen zaten we midden tussen de beren. Deze dag had heel veel hoogtepunten , maar wat echt erg mooi was : een berin , met twee jonkies , die heerlijk aan het klauteren waren op de ruim aanwezige aangespoelde bomen en takken.

Op een gegeven moment kwam 1 van de mannetjes beren te dichtbij , en besloot de moeder met de jonkies zich toch maar terug te trekken ( mannetjes beren eten ook hun eigen jonkies....). We zagen de moeder een rots op klauteren , steeds hoger , en de kleintjes er achteraan ! Bovenop de rotsen hadden de jongen honger gekregen , en de moederbeer begon ze te voeden. Een fantastisch gezicht ! In totaal hebben we iets van 800 foto's genomen , alleen van deze dag. Deze berentrip is zeker de moeite waard !
Toen we weer terug in Homer waren , reden we richting de B&B en zagen we opeens een eland met twee kleintjes door een tuin lopen ! Midden in het dorp !
Ook dit was een machtig gezicht , dan pas merk je hoe groot elanden zijn !

Vanavond proberen we dit verhaaltje met een paar foto's online te krijgen ( moet kunnen bij de McDonalds...).
Morgen nog een dag in Homer , woensdag rijden we terug naar Anchorage , en donderdagmorgen vliegen we terug naar Amsterdam. Vrijdag hopen we weer aan te komen.

Stay tuned !

Eric & Carin

Henk den Hollander

Eric & Carin

ik volg jullie belevenisen met plezier en vind ze allemaal heel mooi.
Maar de berenfoto's slaan toch wel alles.
Het zijn dan ook bere goeie foto's.
Nog een prettige vacantie verder en voor straks een goede thuisreis gewenst.

Louis

Hallo Beertjes,
Geweldig dat jullie dit hebben kunnen beleven,daar ga je toch voor!!
Volgens mij hebben jullie de vakantie van je dromen?
Helaas aan alles komt een eind,een goede vlucht naar huis en we horen wel van jullie.

Groeten,LOUIS en een knuffel van HOMMEL.

Pa en Ma

Prachtige en mooie foto's van de beren en elanden, daar gingen jullie voor. Als we geen verbinding meer hebben wensen we jullie een goede reis terug.
Liefs ons

Ernst en Jolanda

Idd, prachtige foto's zeg !! Nog veel plezier en weer veilig thuis.

Annet de Jonge

Even een keer kijken, wat een bijzondere belevenissen, mooie foto's en gelukkig weer veilig thuis, jullie hebben veel om van na te genieten, tot ziens gr.Annet