Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Seward , Bald Eagle dag !

Vandaag hadden we niet zoveel op het programma staan ; eerst uitslapen tot 08.30 , daarna ontbijten en dan zouden we wel zien , eea afhankelijk van het weer. Het weer begon goed , maar het waaide als een jekko , dus we besloten om in ieder geval niet te gaan raften. Tijdens het ontbijt zagen we veel Bald Eagles boven de rivier tegenover ons hotel vliegen , dus we besloten om daar maar eens een kijkje te gaan nemen, We hebben zo'n twee uur langs het water gezeten , en de score aan Bald Eagles was enorm :we hebben er wel een stuk of 10 voorbij zien komen , op een gegeven moment waren er drie volwassen vogels en 1 jong aanwezig. Wat ze daar kwamen doen : meeuwennesten leegroven ! Midden in de rivier was een stukje grind , waar heel veel meeuwen op nestelden ; we hebben prachtige wegjaag akties gezien van opgewonden meeuwen , maar de Bald Eagles lieten zich niet zomaar wegjagen en roofden her en der wat eieren en/of jonge meeuwen. Fantastisch om te zien !

Hierna zijn we op ons gemak weer naar de Exit Glacier gereden , we wilden nu de trail naar halverwege de gletsjer doen. Is wel een stukkie klimmen , maar dan kom je ook ergens. Het weer werd steeds beter , en de zon bleef lekker schijnen.

Na de klim reden we naar Seward om nog wat souveniers te scoren , middenin Seward zagen we een Bald Eagle in een denneboom landen ; bleek er nog een Bald Eagle op een nest te zitten ! Dus de kamera's maar weer tevoorschijn gehaald , en klikken maar ! De Bald Eagles bleven heerlijk zitten kijken wat we deden , en de telelens met 2x convertor deden hun werk. En de foto's ? Die zijn echt prachtig geworden !

Morgen rijden we naar Homer , op jacht naar Grizzly's !

Stay tuned !

Eric & Carin