Seward , Exit Glacier

Toch nog een extra verhaaltje en foto's van de vrijdagavond ; overdag hadden we een boottocht gemaakt door de Kenai fjorden , en 's avonds zouden we nog wat gaan rondrijden en Seward bekijken. Nou , dat hebben we gedaan , en het haventje van Seward is best leuk.

Na Seward zijn we maar weer naar de Exit Glacier gereden , en onderweg naar de Glacier kwamen we een zwarte beer tegen ! In eerste instantie zagen we alleen z'n oren uit het struikgewas langs de weg steken , dus we stopten de auto en bleven op ons gemak zitten wachten....En ja hoor een beetje angstig en best wel snel spurtte het beest naar de overkant !

We hebben een aantal foto's kunnen maken ,en zo te zien was de beer nog niet zo oud ( we denken een jaar of 4 a 5 , maar we zijn geen experts ).Hierna zijn we naar de gletsjer gereden , en op de terugweg kijk je op het bewuste punt toch weer wat beter en hou je de boel toch weer meer in de gaten. En ja hoor....de beer scharrelde nog rond in destruiken naast de weg ! Wel verderweg als de eerste keer , maar we hoorden hem/haar rondscharrelen en kregen af en toe nog een blik te zien van hem/haar. Andere auto's stopten en vroegen wat we aan het doen waren , bij het woord "Black bear" werd er ge-Oh my god ! en gingen de raampjes van de auto's omhoog en scheurde men weg...Snappie dat nou ? Wij in ieder geval niet !