Coldfoot

Vanuit Fairbanks vertrokken we vanmorgen om 06.00 uur naar het lokale vliegveld. Rond 07.00 uur stapten we met 8 anderen in een 9 persoons Navajo vliegtuigje , wat ons na een uurtje vliegen afzette op een kleine air-strip van het stadje Coldfoot. Coldfoot ligt 60 mile boven de poolcirkel , en is zo'n beetje het laatste stukje bewoonde wereld als je onderweg bent naar Prudhoe Bay. Vanaf Coldfoot zouden we op ons gemakkie met een minivan terugrijden naar Fairbanks.

Natuurlijk werd er gestopt op de poolcirkel , en ook her en der onderweg werden er stops ingelast. Na een verschrikkelijke mooie , en op sommige stukken lastig te berijden weg ( de Dalton Highway of Haul Road ) waren we rond 20.00 uur weer terug in Fairbanks. We hebben niet al te veel wildlife gezien , in ieder geval niets bijzonders , maar wel een startende bosbrand....een grote paddestoel wolk en veel slierten rook begonnen de lucht te bedekken...afwachten maar hoe dat af gaat lopen voor de mensen hier....

Het vliegen in een klein vliegtuigje over het uitgestrekte niets is fantastisch ; juist dan merk je pas hoe onbewoond en onbegaanbaar grote gebieden van Alaska zijn. Dit was een erg mooie trip ! Ook het weer was fantastisch , met 23 graden en heel veel zon hadden we ook hier niets te klagen over !

Morgen rijden we naar Chitina , een flink stuk , maar ook nu weer : we hebben de tijd. De zon gaat pas onder rond 23.30 , en komt weer op rond 02.15 , dus de dagen zijn lang zat.

Waarschijnlijk hebben we morgen ook geen internet verbinding , we zien wel....