Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Anchorage naar Denali

14 juni , van Anchorage naar Denali. Vandaag waren we om 06.00 uur wakker , na het ontbijt alles inpakken en met een taxi naar de Hertz op het vliegveld om de auto op te pikken. Om 07.45 kregen we de sleutels van een gloednieuwe blauwe Ford Explorer 4x4. Er stonden al 3,6 hele miles op de teller !

Nadat alles ingesteld was reden we om 08.00 uur weer terug naar Anchorage om via de stad op de Glenn Highway te komen. Deze weg is prima om te rijden en onderweg zijn we her en der gestopt om foto's te maken van de omgeving. En de omgeving bestaat hier uit bergen , meren , bomen enz. Vooral veel prachtige vergezichten. Halverwege zijn we afgeslagen om een stuk over de oude Glenn Highway te rijden , deze weg is nog mooier en nog rustiger. Bij Palmer reden we een stukje terug om op de Parks Highway te komen ; hiervandaan omhoog richting Denali. Ook op deze weg weer veel gestopt om foto's te maken.

Tussendoor nog gelunched ( grilled cheese sandwich ) en getankt en rond 17.00 uur reden we de parkeerplaats van het Denali Grizzly Bear Resort op. Onderweg hebben we wel wat regen gehad , maar tussendoor ook flinke opklaringen. Mount Denali was helaas voor de helft in de wolken gehuld , het schijnt dat je vaker Grizzlys tegenkomt dan dat de berg goed te zien is !

Vandaag een hele slechte internet verbinding , vanwege de tijd geen foto's toegevoegd , kijken hoe het morgen is. Even geduld dus maar...

Stay tuned...

Eric & Carin

Lenie

Carin nogmaals van harte gefeliciteerd en ook ik heb jullie vast 100 extra foto's gestuurd.
Ben zeer nieuwsgierig naar de foto's van de beren.
Fijne dag vandaag en ga het lekker samen vieren.
Gr.Lenie