Van Cheticamp naar Charlos Cove

Vanmorgen met flink wat bewolking weggereden uit Cheticamp.Rond 0830 zaten we al in de Lincoln , en vertrokken we richting Charlos Cove. Via de kustroute reden we via Margaree Harbour richting Mabou. Hier sloegen we af over #252 richting de Trans Canada Highway 105 ,en uiteindelijk de 104 , en eenmaal op deze snelweg konden we lekker opschieten.

De kustroute was op zich wel mooi , maar een heel stuk minder mooi als de Cabot Trail die we gisteren en eergisteren hebben gereden. Maar , je kan natuurlijk niet alles hebben...

Nadat we bij afslag 37 van de highway afgingen , werd het allemaal weer wat rustiger en de dorpjes kleiner en slaperiger. Rond lunchtijd zijn we in een klein dorpje ( Guysborough ) bij de plaatselijke Bakery wat wezen eten. Guysborough is niet groot , maar de andere dorpjes verdienden de naam dorp niet eens.

Omdat we toch tijd genoeg hadden , zijn we in plaats van direct naar Charlos Cove te rijden , nog even doorgereden naar Canso. Canso is ietsepietsie groter , maar vanwege een aantal historische gebouwtjes is het wel een officiele Historic Canada Site. Volgens ons was het allemaal ouwe rotzooi , en hebben ze dit zo gedaan om ook hier in de streek iets officieels te hebben. Ongetwijfeld zal er iets van historisch belang bij geweest zijn , maar dat is aan een stelletje cultuurbarbaren zoals wij niet echt besteed...We hebben er een tijdje op een picnicplaats in het zonnetje gezeten. Hierna zijn we een stukje van dezelfde weg teruggereden en naar Charlos Cove doorgetuft.

Charlos Cove is ook weer zo'n minidorpje , aan een inham , 50 huizen en 1 Inn , en daar zitten wij. Het is wel een mooie Inn , ruim opgezet en op een stukje doodlopend schiereilandje. Er is hier verder geen restaurant , geen tankstation oid , maar gelukkig kunnen we in de Inn ook eten. Erg aardige mensen , en er springen 2 grote Newfoundlanders ( honden dan !!! ) rond.

Vanavond is de laatste overnachting , morgen hebben we de hele dag om weer in Halifax te komen en de auto in te leveren. Ik moet het nog even checken , maar de vlucht zal wel gewoon op tijd ( 2200 uur ) vertrekken. Ik denk dat we wel redelijk kunnen slapen in de comfort/business class seats die we hebben....hehe

We hopen morgen nog een verhaaltje vanaf het Halifax International te kunnen uploaden , anders zal het laatste verhaal van thuis komen...