Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Cape Breton National Park

Vandaag waren we van plan om een aantail trails in het Cape Breton NP te lopen. Het zag er allemaal goed uit , een lekker windje , zonnig en aan het eind van de dag 30% kans op een buitje. Althans , volgens het visitor center aan de Cheticamp kant , welke we eerst met een bezoekje vereerden. We hebben er een boekje met vogels van de oostkust aangeschaft , en daarna zijn we doorgereden naar de eerste trail van de dag : Corney Brook. Deze trail is bijna 7 km , en je doet er zo'n 2,5 uur over volgens de informatieborden bij de trail. Ook staat er wat info wat je moet doen als je een coyote of beer tegenkomt ( van alles proberen , en uiteindelijk vechten als een leeuw , daar kwam het op neer !

Sealed
)We hebben op de trail geen groot wild gezien , wel wat berepoep , maar verder niet zoveel. Wel af en toe even "Hello Bear" roepen , bij een onoverzichtelijk stuk , want je weet nooit. Na ruim een uur kwamen we bij het watervalletje , een klein ding , maar ach , we waren er nu toch , dus toch maar op de foto gezet.

De terugweg gaat over het zelfde pad , op de heenweg kwamen we slechts 1 stel hikers tegen , op de terugweg nadat we weer halverwege waren , een paar meer. Onderweg wat spechten gezien , en ook nog bijna op een slang gestapt. Het beestje lag te zonnen op de trail , was ongeveer duimdik , en zo'n 50 cm lang. Leuk om te ontdekken !

Laughing

Hierna hebben we een tijdje op het gelijknamige kiezelstrand gezeten ( uitpuffen , het was behoorlijk warm tussen de bomen ) en naar de duikende Jan van Genten zitten kijken. Hierna was het tijd om nog een trailtje te doen , we reden naar de Macintosh Brook trail. Onderweg kwamen we een roofvogel tegen in een boomtop. We denken dat het een Red Tailed Hawk was , maar....De trail gaat ook weer naar een watervalletje , is ongeveer 2 km lang en je doet er uit en thuis zo'n 3 kwartier over. Ook wel een grappig ding , niet groot , maar toch....Zelfs na deze hike hadden we nog puf over , en we reden naar de volgende trail : de Lone Shieling. Dit was eigenlijk geen trail , je liep naar een oud , historisch correct lemen hutje , eromheen en weer terug. 20 minuten uit en thuis.

Surprised

Toen hadden we het gehad en besloten we een ijsje te gaan scoren. Nadat we dit in Pleasant Bay hadden gedaan , reden we terug richting Cheticamp , en ergens middenop Mackenzie Mountain stond er een groot mannetjes eland langs de weg te soppen ! Direct maar wat foto's geschoten , dit was de eerste male-moose die we tegenkwamen hier. Een prachtig groot dier , met een flinke kapstok op z'n kop !

Laughing

De dag was helemaal goed !

Morgen rijden we richting Charlos Cove , en dat zal onze laatste overnachting op Nova Scotia zijn ; dinsdagavond om 2200 uur lokale tijd behoren we in het vliegtuig te stappen richting IJsland , richting huis....

Stay Tuned !

Eric & Carin