Van Sydney naar Cheticamp - Cabot Trail

Vanmorgen werden we om 0645 uur gewekt doordat er een sms'je binnenkwam (onbelangrijk). We zouden toch om 0715 uur opstaan , dus toch maar iets eerder...

Frown

Na het ontbijt vertrokken uit Sydney , met heerlijk weer , richting Englishtown. Daar zou rond 1000 uur een puffin & seabird tour vertrekken ; we hadden niets gereserveerd , en het was een klein uurtje rijden hiernaartoe , dus we dachten : we wagen het erop. We waren rond 0915 op de lokatie , en we waren de enigen. Even later kwamen er nog wat auto's , en uiteindelijk stapten we met zo'n 15 man op het bootje. Niemand had trouwens gereserveerd , begrepen we. Alles kon erop , en we voeren naar twee eilandjes net buiten de harbour. We moesten , voor de kenners , 7 nautische mijlen ver varen...

Laughing

Onderweg hiernaartoe spotten we al diverse Bald Eagles , en toen er door de tour een haring overboord werd gegooid , werd er door de Bald Eagles meteen jacht op gemaakt. Prachtige kodakmomenten !

Cool

Eenmaal buitengaats ( zo heet dat ) kwamen de golven ons tegemoet en het bootje stampte naar de eilandjes. We gingen flink op en neer , maar het ontbijt bleef binnen ! Je had ook geen tijd om de vissen te voeren , het was een continue stroom van zeevogels , bald eagles en puffins die voorbij kwamen. En daar wilden we niets van missen ! Ook zwommen er hier en daar zeehonden rond , een grappig gezicht. We voeren rondom allebei de eilandjes , en daarna weer terug richting Englishtown. Een paar honderd foto's rijker stapten we weer van het bootje af. Het was een prachtige tour !

Laughing

Hierna staken we met een klein autopontje de baai over en kwamen zo op de Cabot Trail uit ; deze slingerweg langs de kust van Cape Breton Island is prachtig om te rijden ; je gaat van hoog naar laag , van links naar rechts , allemaal heel vloeiend , en de uitzichten zijn fantastisch. Je rijdt deels door het Cape Breton NP , en da's helemaal niet verkeerd.

Uiteindelijk waren we rond 1715 uur in Cheticamp , en hebben we de koffers in de Douchet Inn afgeleverd. Hierna wat gegeten in een restaurant wat eruitzag als een vuurtoren , en ons gereedgemaakt voor morgen. Morgen zullen we her en der wat trails gaan lopen/bekijken hier in het Cape Breton NP.