Van Rocky Harbour naar Port aux Basques

Vanmorgen reden we in stralend weer weg uit Rocky Harbour , en zouden we richting het zuiden rijden naar Port aux Basques. Eerst stopten we nog bij de Souyheast Brook Falls , na een kleine hike kwamen we boven bij de watervallen ; deze waren niet echt indrukwekkend , waarschijnlijk was er nog niet genoeg regen gevallen de afgelopen dagen. We reden verder zuidwaarts over de #430 ,die ze hier de Viking Trail noemen. Na een paar mooie uitzichten op de diverse 'ponds' en baaien die je onderweg tegenkomt , moesten we bij Deer Lake de Trans Canada Highway #1 volgen ; dit is een divided highway , soms twee banen als er een passeerstrook is , en je kan hier lekker opschieten.

Veel afslagen zijn er onderweg niet , je zou nog naar het Cape Anquille Lighthouse kunnen gaan , maar we hebben al tig vuurtorens gezien , en hadden eigenlijk niet zoveel zin , dus deze hebben we aan ons voorbij laten gaan. Ook de mist kwam weer een beetje opzetten , hij rolde her en der al over de heuvels het land in , dus....we gaan ooit nog wel een keertje terug...misschien

Laughing

We kwamen dus met gezwinde spoed bij Port aux Basques aan , en konden om 1430 al lekker inchecken. Ook hier hing de mist over het gebied , af en toe klaarde het wel een beetje op , maar gelukkig was het in de lokale Tim Hortons wel helder. Bij het meiske achter de toonbank niet , ik kreeg in plaats van een Cafe Mocha een Coffee Black , en die wilde ik dus niet , dus die kon ze zelf op gaan drinken....(ik weet trouwens niet of ze oud genoeg was om koffie te drinken , maar dat terzijde...haha).

Surprised

Toen we op de hotelkamer zaten , kwam net de ferry binnenvaren die we (volgens ons) morgen gaan oprijden : de Blue Puttees. De boot vertrekt om 1515 uur , je moet twee uur van te voren bij de opstelplaats zijn en je ticket hebben , anders vervalt automatisch je reservering. De ferry's schijnen in het hoogseizoen helemaal uitverkocht te zijn , dus op de bonnefooi proberen over te steken kan wel eens riskant zijn. Het is 5 minuten rijden van het hotel ( we hebben zicht op de boot ) , dus we hebben morgenochtend tijd zat om uit te slapen.

De overtocht duurt iets van 5,5 uur , als we in North Sydney zijn kunnen we dus gelijk een hotel in. Maar....dat lezen jullie morgen wel weer....