Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van L'anse au Clair naar St.Anthony

Op deze nationale feestdag - Canada Day - zat het weer niet echt mee ; in ieder geval tussen L'anse au Clair en Blanc Sablon hing nog heel veel mist. Zoveel zelfs dat we amper de ferry naar St. Barbe konden zien aankomen. We kregen pas een stukje van de boot te zien , toen deze al aangemeerd lag. De hele boot konden we niet zien , zo mistig was het.

We waren 1 van de eersten die om 1215 de ferry opreden , de overtocht zou om 1300 van start gaan en zo'n 90 minuten duren en als je geluk had kon je walvissen of ijsbergen spotten. Nou , we zagen nog niet eens de voorkant of de achterkant van de boot tegelijkertijd , dus walvissen of ijsbergen....alleen als we er tegenaan zouden varen misschien...hehe

Laughing

Eenmaal in Newfoundland reden we de #430 naar het noorden , door een aantal kleine plaatsjes die allemaal eindigen op 'Cove" : Flowers Cove , Shoal Cove , Deadmans Cove , Savage Cove , er kwam geen eind aan.

Uiteindelijk draaiden we bij Eddy's Cove richting het binnenland en waren we van de Cove's af. Bij een van de Cove's zagen we nog een Bald Eagle op het strand zitten.

Het weer klaarde steeds meer op , en uiteindelijk kwam het zonnetje nog even door. Was wel van korte duur , hoe dichter we bij St. Anthony kwamen , hoe meer het weer dichttrok , en toen we uiteindelijk St. Anthony binnenreden zagen we de mistflarden al weer binnendrijven.

Newfoundland zou de grootste dichtheid aan Moose ter wereld hebben ; wij hebben er geen gezien , maar dat zal zeker gaan goedkomen. Morgen staat er een ijsberg / walvis tochtje op het programma , we hebben de eerste tour van 0900 geboekt. Misschien is het nog te mistig , we zien wel , anders gaan we gewoon wat later.

Stay Tuned !

Eric & Carin

Nicole

Hoi Eric en Carin, prachtige foto's! Wat een verlaten stuk USA/Canada.... maar wel mooi. Die Moose zullen jullie nog wel te zien krijgen. Geniet nog lekker van jullie reis. Gr Nicole en Marc (Limburg)