Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Red Bay naar L'anse au Claire

Red Bay lag in de mist , en de luchtvochtigheid was 100% toen we vanmorgen opstonden rond 0800. Eerst op ons gemak een ontbijtje gehaald bij het enige restaurant in town , hierna rustig alles in de Lincoln gestopt en rond 0915 reden we zuidwaarts Red Bay uit. Nog steeds over de TransLabradorHighway #510 , alleen was de gravelweg nu verleden tijd en reden we over ( soms niet al te best ) asfalt. Vandaag zouden we een heel kort ritje hebben van 78 kilometer naar het dorp L'anse au Clair , vlak tegen de staatgrens met Quebec. Her en der hebben we toch nog wat bekeken onderweg , zo zijn we natuurlijk naar de vuurtoren van L'anse-Amour geweest , dit schijnt de hoogste vuurtoren van Atlantic Canada te zijn , en de tweede hoogste van heel Canada. We hoopten al dat we de top niet konden zien vanwege de mist ( zo hoog zou-ie dan zijn ! ) , maar we konden hem in volle glorie aanschouwen.

Ook waren we voordat we de vuurtoren bekeken nog in een klein recreational Provincial Park wezen kijken , er was maar 1 plekje in gebruik door een die-hard met een tent , verder hebben we er alleen maar watervogels en konijnen gezien.

Uiteindelijk waren we rond 1315 bij het Northern Light Inn hotel waar we zouden overnachten. We hebben nog op de parkeerplaats geprobeerd om het verhaaltje van gisteren online te krijgen , maar dat ging erg slecht dus we besloten maar gewoon in te checken. Gelukkig kon dat , en om 1400 uur zaten we in de kamer. Uiteindelijk kwam dat goed uit , we konden meteen de was doen , en de reservering voor de ferry van morgen even bevestigen. De ferry vertrekt hier zo'n 8 kilometer vandaan , van Blanc Sablon varen we morgen om 1300 ( feestdag , Canada Day ) naar St. Barbe op Newfoundland. We rijden dan direct door naar St. Anthony....maar dat lezen jullie morgen wel weer !

Stay Tuned !

Eric & Carin

Wilma & Andre

Dankzij jullie verhalen hebben wij gisteren de Canada vakantiefilm van ons weer eens bekeken. Helemaal super hoor jullie reis! Vrienden van ons, hij is al 80!, verblijven ook in een tentje in deze oorden! Groetjessszzz