Van Port Hope Simpson naar Red Bay

Vandaag zouden we zo'n beetje het laatste stuk gravel van de #510 rijden , richting Red Bay. Om 0915 vertrokken we voor een relatief kort ritje van (volgens Google Maps) 140 kilometer. De weg zag er in het begin niet al te slecht uit , het zonnetje leek ook tussen de wolken door te komen , dus gaan met die banaan.

Na zo'n 25 kilometer kregen we de afslag naar St.Lewis over de #513 , en , omdat we toch tijd genoeg hadden , besloten we daar even te gaan kijken. Als het weer goed is zou je vanuit St.Lewis ijsbergen kunnen zien , die vanuit het noorden de Iceberg Alley indrijven , tussen Labrador en Newfoundland door. Het weer op zee was in ieder geval niet mooi genoeg , veel mist , dus we konden helaas niets spotten. Hierna reden we weer terug naar de #510 ,en reden we door naar Mary's Harbour. Een klein plaatsje aan een natuurlijke haven , met zo'n 450 inwoners. Hier hebben we een trail gelopen naar de Whitewater Falls.

Een klein watervalletje , de trail ernaartoe is niet echt moeilijk en kost je een klein uurtje uit en thuis. Hierna zijn we rustig doorgereden richting Red Bay , waar we overnachten in een van de Whaling Cabins ; een eigen lodge van twee verdiepingen met direct uitzicht op de natural harbour. Een mooie plek , jammer dat vanwege de binnendrijvende mist het uitzicht niet altijd even goed is. Omdat we toch nog wat tijd over hadden zijn we in Red Bay ook maar de Tracy Hill Walking Way op en neer gelopen ; een trail over een trap van 670 treden naar de top van Tracy Hill.

Je stijgt hierbij zo'n 1436 meter ! Een lekker kuitenbijtertje zo voor het eten ! Helaas was er weinig of geen uitzicht (mist) , maar dat wisten we voordat we eraan begonnen. Toen we weer beneden waren konden we nog net op tijd een stekelvarken spotten die ook de trail aan het aflopen was...

Helaas geen wifi hier in de cabin , dus dit verhaaltje plaatsen we morgen wel...