Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Goose Bay naar Port Hope Simpson

Om 0830 zaten we in een prachtige , schoongeregende Lincoln. Volgens ons had het zo'n beetje de hele afgelopen nacht flink geregend , maar we reden weg in een heldere en opgeklaarde lucht. Wel dreef er bewolking rond , de verwachting was dat er buitjes zouden vallen.

Meteen nadat we uit Goose Bay waren en we de afslag naar de #510 namen , begon het gravel ; en deze gravelweg zou ons 400 kilometer lang niet in de steek laten

Frown
We hebben diverse gradatie's van redelijk glad gravel tot aan flinke kiezel onder de wielen gehad ; het ene stuk rijd dus wat sneller als het andere stuk.

Uiteindelijk kwamen we rond 1545 aan in Port Hope Simpson. Bij het eerste tankstation wat we tegenkwamen in Port Hope Simpson hebben we getankt (er zijn twee tankstations in dit dorp met 80 ? huizen , en soms schijnen ze wel eens uitverkocht te zijn).

Hierna het Alexis hotel opgezocht , en een rondje door het dorp gelopen. Veel is er niet te beleven , er is een supermarkt , een liquir store en een soort snackbar , en dus de pompstations. Naast ons hotel werden net een paar mannen afgezet met een helicopter ; deze vloog weg , en kwam daarna nog drie keer terug met wat volk en een berg lading die er in een net onderhing. Er is altijd wat te beleven in Port Hope Simpson
Laughing
!

Morgen een kort stukje ( 140 km ) over alleen gravel naar Red Bay ; waarschijnlijk krijgen we morgen het slechtste gravel , Google maps geeft aan dat we er ruim 3 uur over gaan doen. We gaan het meemaken...

Stay Tuned !

Eric & Carin