Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Labrador City naar Churchil Falls

Om 0900 uur zaten we vanmorgen in de auto en vertrokken we richting het oosten over de TLH #500 naar Churchil Falls. Het zou ongeveer 245 km zijn , waarvan een groot gedeelte op gravel. De eerste 140 km gingen over fantastisch glad asfalt , daarna begon de gravel. De weg slingert zich tussen heel veel meertjes door , en zo af en toe steek je een riviertje over.

De hoeveelheid verkeer is niet noemenswaardig , soms is het druk en heb je 2 tegenliggers binnen 15 minuten , maar vaak is het wat rustiger en zie je 30 minuten lang helemaal geen ander verkeer. Op verschillende plekken wordt er aan de gravelweg gewerkt ; de zand/gravel trucks rijden dan af en aan , en soms moet je even wachten voordat de flagman je verder laat rijden.

Onderweg zijn we gestopt bij de trail naar de Churchil Falls , en hebben we het stuk naar de watervallen gelopen , met 3 kwartier ben je heen en weer naar het uitzichtpunt gelopen , onderweg krijg je al een redelijk beeld van de waterval. Op de trail kwamen we nog een hoop verse berenpoep tegen , maar we hebben geen beer gezien. Maar de vraag , of beren in het bos schijten , is hiermee wel opgelost !
Laughing

Na de waterval is het nog zo'n 10 km naar het dorp Churchil Falls , een klein dorpje met 1 groot gebouw waar de bank , het hotel , het restaurant en de plaatselijke supermarkt inzit. Morgen rijden we naar Happy Valley/Goose Bay , zo'n 290 km over alleen maar gravel. We gaan het beleven !

Stay Tuned !

Eric & Carin