Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Labrador City

Vanmorgen konden we uitslapen , en dat hebben we ook gedaan. Om 0930 zaten we op ons gemak aan het ontbijt. Hierna zijn we eerst naar een klein watervalletje in de buurt gereden. Eerst moesten we een klein stukje klimmen voordat we het minidingetje ook maar hoorden , eenmaal bovenaan was het wel een grappig dingetje , maar als je 'm niet gezien hebt leg je er echt geen nachten wakker van !

Eenmaal weer beneden en wat muggenbulten rijker besloten we om de plaatselijke mall eens te bezoeken ; er was een (kleine , maar wel complete) WalMart , een Dollarstore en nog wat zaakjes , en dat was het dan. Gelukkig ook een Tim Horton's , dus ik kon weer eens een Coffee Mocca naar binnen slurpen.

Hierna zijn we op zoek gegaan naar een klein meertje hier in het dorp , het meer was snel gevonden , maar hoe we nu bij de start van de trail moesten komen , onduidelijk. Uiteindelijk gevonden en in een klein uurtje zijn we rond Lake Tanya gelopen. Geen opzienbarende zaken gezien , een paar vogeltjes en dat was het.

Met weer wat muggenbulten erbij zijn we ook nog naar het nabijgelegen Wabush gereden , een typisch mijnwerkersdorp zonder gezelligheid. Trouwens , ook hier in Labrador City is het niet erg feestelijk , een degelijk stadje zonder al te veel franje. Maar met een Tim Horton's
Laughing

Op internet hebben we even gezocht naar een ijsbergtourtje voor als we in St. Antonie (Newfoundland) zijn , we hebben er een gevonden meteen naast ons hotel. Deze tour hebben we maar meteen telefonisch gereserveerd , en op maandag 2 juli gaan we dus om 0900 uur richting de ijsbergen. Nu maar hopen dat het bootje geen Titanic heet...

Surprised

De gehele dag is het bewolkt geweest , en een graad of 17. Was eigenlijk niet eens verkeerd. Morgen gaan we onderweg naar Churchil Falls , de Lincoln staat volgetankt te wachten !

Stay Tuned !

Eric & Carin