Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Dalhousie NB naar Baie Comeau QU

Vandag zouden we weer een ferry moeten nemen om uiteindelijk in Baie Comeau , Quebec te belanden ; de ferry vertrok vanuit Matane om 1700 uur , en je moet een uur van te voren aanwezig zijn. De ferry doet er 2,5 uur over. We vertrokken dus om 0900 uit Dalhousie voor de rit van zo'n 3 uur naar Matane. Onderweg zouden we langs het Faunique de Matane komen , een groot natuurgebied zo'n 30 kilometer voor Matane , en daar wilden we nog wat tijd doorbrengen.

Je merkt meteen dat je Quebec in rijdt ; niet alleen moet je je klok een uur terugzetten , maar echt alles veranderd plotsklaps in het Frans.De borden , de info , zelfs de Kentucky Fried Chicken (KFC) heet hier opeens PFK ???
Surprised
Rare jongens , die Quebecenaren...

Maar goed , met een uurtje waren we New Brunswick uit , en reden we dus in Quebec. Onderweg kwamen we nog een covered Bridge tegen , en nog ergens een Bald Eagle die verweg in een boom zat.

Voor Matane doken we de Faunique in , en daar hebben we een stukje gravelweg ( 2 X 26 km ) gereden , richting Lake Matane (sorry , Lac de Matane...). Was allemaal wel aardig , behalve wat vogels en een haas hebben we geen wildlife gezien. De eerste eland moeten we nog tegenkomen.

Morgen gaan we vroeg op pad voor onze langste rit ; 590 kilometer ofzo , dwars door Quebec naar (engelstalig !!!) Labrador City. De weg is deels gravel , we verwachten er toch wel zo'n 12 uur over te doen , als we geen lekke band krijgen.

Hoe het allemaal gegaan is lees je als het goed is morgen !

Stay Tuned !

Eric & Carin

Lenie

Hoi jongelui,
Het is weer een prachtvakantie he, jonge wat een mooie beelden.ik word er jalours van maar ja dan moet ikzelf natuurlijk willen gaan en dat wordt niks.
Veel plezier verder en vette gr.van Lenie