Van Digby NS naar Fredericton NB

Op een onchristelijk tijdstip stonden we vanmorgen op om de ferry naar New Brunswick te nemen ; de boot vertrok om 0800 , maar je moet minstens een uur vantevoren je ticket bevestigen , dus om 0545 ging de wekker....

Het weer zag er in ieder geval prima uit , geen mist , en het leek een goede dag te worden. De overtocht duurt zo'n 3 uur , dus we hadden tijd zat om aan boord een ontbijtje te scoren.

Hierna lekker in het zonnetje op het achterdek gezeten , en nadat de boot aangelegd was in St.John , reden we direct maar door richting Fredericton. Je kan dat in minder als een uurtje rijden doen , wij hadden een wat alternatieve , natuurlijke route verzonnen die ons ook nog langs 1 van New Brunswick's "monumenten" zou brengen : een Covered Bridge.

Er zijn nog een stuk of 25 van dit soort bruggen in NB , en ze worden gezien als monument. De meeste schijnen al over de 100 jaar oud te zijn. Het worden er wel steeds minder , af en toe schijnt er eentje af te branden....

Uiteindelijk zijn we in Fredericton beland , een 4* hotel , aan de rivier , middenin de stad. Niet verkeerd hoor...

Morgen rijden we naar Dalhousie.Waarschijnlijk krijgen we dan thunderstorms en regen , vandaag wees de thermometer 29 grd. aan ! We hebben het dak maar dichtgehouden , we hadden allebei nog een warm hoofd van gisteren...hehe