Halifax

Vandaag eerst uitgeslapen tot zover we konden , maar om 0800 uur waren we wakker en besloten we maar om een ontbijtje te scoren. We besloten om dat in het hotel te doen , lekker makkelijk. Hierna zijn we te voet naar het waterfront gelopen , het zonnetje scheen lekker , en het was maar 20 minuten om er te komen.

Het viel wel tegen , Halifax lijkt plat , maar is het echt niet !!!

We kwamen ook nog langs de Citadel , een oud fort bovenop een heuvel , waar nog een aantal oude gerestaureerde kanonnen staan. Wel een mooi uitzicht over de stad , dus niet voor niets de klim gewaagd. Hierna zijn we teruggelopen naar het hotel , en hebben we de auto gepakt om wat boodschappen te halen bij de WalMart. Hierna zijn we doorgereden naar het Point Pleasant Park , een groot park aan de rand van downtown Halifax. Heerlijk nog wat gewandeld en van de omgeving genoten.

Hierboven zie je de Lincoln MKX , een grote bak , compleet leren bekleding , glazen dak ( en dat kan helemaal electrisch open geschoven worden - het lijkt wel een SUV-cabriolet ! ) Met 22km op de teller toen wij erin wegreden , zal-ie er niet meer zo schoon uitzien als we 'm weer inleveren !

Morgen gaan we onderweg naar Lunenburg.