Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Estes Park naar Denver

Vandaag onderweg naar ons laatste overnachtingsadres : Denver. uiteindelijk zou dit een kort ritje zijn , alleen wilden we dwars door Denver om alvast een kijkje te nemen in de 16th Street Mall , en we hadden geen idee hoelang we hier over zouden doen. Voordat we bij Denver waren kwamen we door het plaatsje Nederland , wij al rondkijken of er toevallig een "Friet van Piet" ofzo was , want een broodje kroket gaat er wel in na al dat USA voedsel. Maar helaas , het dorp heeft alleen de naam , ze verkopen er geen klompen en we hebben geen tulp gezien....Wel een foto gemaakt van een ouwe brandweerwagen en een nieuwe police car. Heb dat wel eerst aan de officer gevraagd , die stapte netjes uit en vond het allemaal prachtig.

Hierna hebben we nog een alternatieve route door het Golden Gate State Park gereden , een leuke route door een canyon , en via Golden zijn we Denver ingereden. Denver is een grote stad , erg druk , en het verkeer in het centrum is best wel chaotisch. Maar , zonder Tomtom is er goed te rijden , en uiteindelijk kwamen we in de buurt van de 16th Street Mall. Parkeren kan je bijna overal , kost je $12,-- per dag , ook al sta je maar een uurtje of wat. Op zich is het allemaal best goed geregeld en aangegeven. De Mall is een lange straat met diverse eettentjes , winkels etc. Het gehele gebied is wandelgebied , en er rijden gratis 16th street bussen op en neer door het gebied.

Nadat we een keertje op en neer gelopen waren besloten we om het hotel op te zoeken ; we hadden een hotel gekozen in de buurt van het vliegveld , da's lekker makkelijk zondagochtend. Nu betekende het dat we weer de hele stad door moesten scheuren , maar ach , je went eraan.

Morgen nog een dagje om nogmaals in Denver iets te doen , en zondagmorgen richting het vliegveld.

Stay Tuned !

Eric & Carin