Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Rocky Mountain National Park

Vandaag de hele dag in het Rocky Mountain National Park rondgereden. Het weer was fantastisch , we weten eigenlijk al niet beter. Rond 07.45 starten we de auto , en gingen op weg. Eigenlijk kan je alleen maar rondom het park rijden , en kan je alleen hikend door het park. Er zijn wel een klein aantal plekken met de auto bereikbaar , en omdat Carin nog steeds geen kilometer kan lopen , hebben we dat gedaan. Eerst hebben we een heel stuk rond het park gereden , het hoogste punt waar je overheen gaat met de auto is iets van 12000 feet , behoorlijk hoog dus. Een aantal bergen hier zijn maar een klein stukje hoger , ze komen niet boven de 15000 feet uit ( mag je allemaal zelf omrekenen , maar 1000 feet is ongeveer 304,80 meter ... haha , weet je ook gelijk wat 10000 feet is ).

Hierna zijn we zo her en der dus wat weggetjes ingereden , de ene keer kwamen we bij een watervalletje uit , de andere keer weer ergens middenin de rimboe waar alleen de hike-trails starten , een derde keer weer bij een meertje , enz. Al met al was het een mooie dag , met diverse prima uitzichten.

Terug bij de lodge hebben we ons nog vermaakt met de eekhoorntjes en diverse vogels , en zijn we rond 1800 uur wezen eten in het dorp. Hierna , het werd al schemerig ( om 19.30 is het donker , als de zon achter de bergen is verdwenen ) zijn we nog een stuk door het NP wezen rijden , om te kijken of we nog herten tegenkwamen. En die kwamen we tegen ! Een hele roedel herten , met een groot mannetje als aanvoerder ; ze staken de weg over , en liepen een stuk vlak grasland op. Carin heeft twee hele mooie filmpjes gemaakt , van het grote mannetjes hert wat een aantal keren aan het burlen was om de meute bij elkaar te houden ( het waren wel 30 damesherten ! ) , en om een ander mannetje bij zijn harem weg te houden ; op een gegeven moment ging het grote mannetje zelfs snuivend achter het kleinere mannetje aan om deze weg te jagen. Erg mooi om mee te maken , en nogmaals : het filmpje hiervan is prachtig !

Morgen rommelen we weer wat rond in het park , en morgenavond gaan we het gewoon weer proberen om herten te spotten.

Stay Tuned !

Eric & Carin

Pa en Ma

Dus toch in Estes Park aangekomen, viel mee met de wildfire die kant op zeker.
Het is een mooie natuur zo te zien daar. Geniet ze en we houden Lenie en Louis op de hoogte.