Rocky Mountain National Park

Vandaag de hele dag in het Rocky Mountain National Park rondgereden. Het weer was fantastisch , we weten eigenlijk al niet beter. Rond 07.45 starten we de auto , en gingen op weg. Eigenlijk kan je alleen maar rondom het park rijden , en kan je alleen hikend door het park. Er zijn wel een klein aantal plekken met de auto bereikbaar , en omdat Carin nog steeds geen kilometer kan lopen , hebben we dat gedaan. Eerst hebben we een heel stuk rond het park gereden , het hoogste punt waar je overheen gaat met de auto is iets van 12000 feet , behoorlijk hoog dus. Een aantal bergen hier zijn maar een klein stukje hoger , ze komen niet boven de 15000 feet uit ( mag je allemaal zelf omrekenen , maar 1000 feet is ongeveer 304,80 meter ... haha , weet je ook gelijk wat 10000 feet is ).

Hierna zijn we zo her en der dus wat weggetjes ingereden , de ene keer kwamen we bij een watervalletje uit , de andere keer weer ergens middenin de rimboe waar alleen de hike-trails starten , een derde keer weer bij een meertje , enz. Al met al was het een mooie dag , met diverse prima uitzichten.

Terug bij de lodge hebben we ons nog vermaakt met de eekhoorntjes en diverse vogels , en zijn we rond 1800 uur wezen eten in het dorp. Hierna , het werd al schemerig ( om 19.30 is het donker , als de zon achter de bergen is verdwenen ) zijn we nog een stuk door het NP wezen rijden , om te kijken of we nog herten tegenkwamen. En die kwamen we tegen ! Een hele roedel herten , met een groot mannetje als aanvoerder ; ze staken de weg over , en liepen een stuk vlak grasland op. Carin heeft twee hele mooie filmpjes gemaakt , van het grote mannetjes hert wat een aantal keren aan het burlen was om de meute bij elkaar te houden ( het waren wel 30 damesherten ! ) , en om een ander mannetje bij zijn harem weg te houden ; op een gegeven moment ging het grote mannetje zelfs snuivend achter het kleinere mannetje aan om deze weg te jagen. Erg mooi om mee te maken , en nogmaals : het filmpje hiervan is prachtig !

Morgen rommelen we weer wat rond in het park , en morgenavond gaan we het gewoon weer proberen om herten te spotten.