Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Laramie naar Estes Park

Vanochtend besloten we om een iets andere route te gaan rijden als we in gedachten hadden ; we konden niets vinden over eventuele wegafsluitingen in de buurt van Loveland en/of Estes Park ivm de wildfires die ten westen van Loveland zijn. Daarom zijn we eigenlijk rechtstreeks over de #287 richting Colorado gereden , en niet helemaal via het westen. Ten eerste scheelde dat dik 2,5 uur rijden , en als we zonder problemen in Estes Park zouden komen , konden we meteen een stukje van het Rocky Mountain National Park ontdekken. Het was best een mooie route , zeker toen we ook nog eens binnendoor besloten gaan.

Eigenlijk zijn we zonder problemen in Estes Park terechtgekomen , hebben nog wel wat rook boven de bergen zien hangen , meer verder niets. We waren dus al om 12.00 uur in Estes Park , nadat we eerst bij het plaatselijke visitor centre wat info en maps gehaald hadden , hebben we bij de lokale boulangerie een stuk chocolade taart en een ander stuk koek met chocolade erop verorbert.

Hierna meteen het NP in , de route naar Bear Lake zag er goed uit en was niet al te lang. De omgeving is erg mooi , de aspen en spruce beginnen al te verkleuren ( gaan richting geel ) , alleen kan je dat aan de temperaturen nog niet merken. We hebben heel de dag schitterend weer gehad met temperaturen rond de 25 grd. , en dat zal nog wel een paar dagen zo blijven volgens de berichten.

Nadat we terugreden vanaf Bear Lake hebben we ingechecked en alle rotzooi in onze lodge gesodemieterd....het huisje ziet er prima uit , een eigen balkon , en de eerste eekhoorntjes hebben we al voor de deur gezien. We hebben in het dorp wat boodschappen en drank gehaald ( oa een 1,5 liter fles Gallo rose , 1 liter slobberwijn voor Carin , en een paar kilo vogelvoer en nootjes voor het vee rond de lodge ) , en zijn daarna bij een Italiaan wezen eten. En , het was geen gewone Italiaan , maar eentje die 40 verschillende soorten bier had ! En ik kan je zeggen , de echte Kriek Lambick smaakte prima !

Vanavond nog een roseetje op het balkon , en morgen weer het NP in !

Stay Tuned !

Eric & Carin