Van Custer naar Douglas

Vandaag een betrekkelijk korte rit naar Douglas , Wyoming. Als eerste vandaag hebben we nog een bezoekje gebracht aan het National Woodcarvers Museum in Custer , is best wel aardig om te zien hoe en wat dat nu in z'n werk gaat. Na een uurtje doorgereden via het Windcaves National Park , waar we bizons , pronghorns en natuurlijk prairie-dogs tegen kwamen.

Hierna volgde een rit verder zuid en westwaarts over de #18. Hier rij je bijna eindeloos door heuvelachtig grasland. Ergens halverwege reden we langs een klein dorpje , we besloten even te kijken wat er te doen was , maar de inwoner was net even weg...
Laughing
. Dat kan dus gebeuren , als er maar 1 persoon in het hele dorp woont....

Onderweg kwamen we ook een aantal treinen tegen , allemaal met twee loc's ervoor en twee loc's erachter , en hiertussenin zo'n mile aan wagons, vol met kolen.

Verder niet zo heel veel bijzonders , maar we zijn uiteindelijk wel in de Jackalope City aangekomen ! En wie of wat is nu een Jackalope ? Da's ( normaal gesproken ) een haas of konijn met een gewei ! Natuurlijk bestaan deze beestjes niet , maar er is hier een hele cult om ontstaan...Rare jongens die Amerikanen...

Morgen rijden we naar Laramie , en daarna zouden we naar Estes Park in Colorado rijden ; er zijn nog steeds bosbranden in Colorado , oa ten westen van Loveland , en Estes Park ligt ook ten westen hiervan. We weten dus niet precies wat ons daar staat te wachten , morgenavond vanuit Laramie zullen we wel contact opnemen met het hotel daar om eens te horen hoe of wat. Normaal gesproken zouden we 3 nachten in Estes Park ( zo heet dat dorpje ) blijven , maar als de kans bestaat dat we daar niet kunnen komen of we halverwege weg moeten , dan verzinnen we wel wat anders. We blijven het in ieder geval een beetje volgen via the weather channel.... Tjongejonge , is het geen hurricane zoals in Florida (2004) , dan is het wel weer een wildfire die roet in het eten kan gooien....Ach , je maakt wat mee zo...