Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Custer State Park & Mt. Rushmore

Vanochtend gestart met de diverse routes door Custer State Park ; na het noodweer van gisteravond leek het vandaag weer een zonnige dag te worden , met goede temperaturen. Als eerste de wildlife loop gereden ; hier kwamen we uiteraard bizons ( buffalo ) tegen.

Het Custer SP staat bekend om zijn grote kuddes bizons , dus die tegenkomen was niet zo moeilijk ! Het blijven trouwens vreemd gevormde beesten , een massieve voorkant met een kop van beton , een beetje vreemde kraaloogjes en ruige hoorns , en een wat sullige achterkant. Ook kwamen we weer de prairie-dogs tegen , zo af en toe floten ze naar elkaar. Toen ik ook eens meefloot gingen er een aantal van die beestjes meteen een "wave" doen ! Ze strekten zich helemaal uit , en gooiden hun voorpootjes in de lucht ! Echt een leuk gezicht , we hebben ons rot gelachen !

Ook nog een zooitje wilde ezels tegen gekomen , maar die waren zo wild , die aten uit je hand....
Surprised

Na de wildlife loop meteen verder de Iron Mountain Road op ; hier slingert de weg zich door de Black Hills , en zo af en toe ga je door een kleine tunnel ; er kan net een forse pick-up door , dus redelijk smal allemaal. Hierna kom je vanzelf bij Mt. Rushmore. De toegang tot Mt. Rushmore is gratis , alleen moet je $10,-- betalen om te parkeren. Het is best een aardig gezicht , vier van die ouwe presidenten zo tegen die berg aan.... Vlak ervoor heb je nog een vlaggen promenade , hier hangen alle staatsvlaggen , met info wanner de betreffende staat is toegetreden tot de Verenigde Staten. We stonden nog met een Amerikaan te praten die vertelde dat ze voor 11 september een mitrailleur bovenop de berg hebben gezet ; ik weet niet of-ie een geintje maakte , maar wat moet je nu met zoiets als een gek daar iets vreemds wil doen ? Morgen de kranten maar in de gaten houden wat er gebeurd ( waarschijnlijk helemaal niks ! ).

Na Mt.Rushmore de Needles Highway afgereden , weer een paar tunneltjes , en daarna toch nog even weer een stukje wildlife loop gereden.

Hierna hebben we een Bavarian restaurant opgezocht , we hadden trek in schnitzels. En laten ze die daar nu net hebben !

Morgen rijden we naar Badlands NP , kijken hoe dat er uitziet.

Natuurlijk bedanken we iedereen voor de reaktie's ; blijf dat vooral doen , die reakties geven !

Stay Tuned !

Eric & Carin