Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Powell naar Buffalo

Vanuit Powell vertrokken we rond 08.30 richting Lovell , over de ALT #14 ; deze alternatieve route zou ons langs het Bighorn Canyon National Recreation Area brengen , waar we de Devils Canyon zouden bezoeken. De Devils Canyon is een diepe uitgesleten canyon , een prachtig gezicht. We waren zo'n beetje de enige daar , het was heerlijk rustig.

Na de Devils Canyon reden we verder over de ALT #14 , dwars door en over de Bighorn Mountains. Deze bergen waren bij ons niet echt bekend , maar als je eenmaal deze route hebt gereden , dan weet je meteen wat dit voor bergen zijn ; niet zo hoog en ruig als bijv. de Rockie's , maar ook heel erg spectaculair om te doorheen te rijden. Haarspeldbochten , stijgingspercentage's van ruim 10% , fantastische uitzichten op het grote , lege Bighorn Bassin , echt heel erg mooi. Het hoogste punt waar je overheen komt ligt op 9430 feet , dik 2800 meter ! En je kijkt dan mijlen ver weg !

Na de summit gepasseerd te hebben gaat het een stuk minder stijl naar beneden , en uiteindelijk kom je op de #14 uit en reden we door naar Ranchester. Hiervandaan was het nog een klein stukje naar Sheridan en uiteindelijk naar Buffalo. Buffalo is niet zo'n grote plaats , er is niet zo heel veel te beleven. Morgen rijden we naar Custer in South Dakota , daar zullen we drie overnachtingen hebben.

Stay Tuned !

Eric & Carin