Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Yellowstone National Park

Vandaag de hele dag om door Yellowstone te touren ; we vertrokken al vroeg , rond 07.30 , nadat ik eerst de aangevroren sneeuw van de voorruit en de zij-ruiten heb moeten schrapen. De twee dollar die we uitgegeven hebben aan de ijskrabber heeft z'n geld al ruimschoots opgebracht !

Laughing

Als eerste zouden we de zuidelijke loop rijden , en het begon eigenlijk al meteen goed ; her en der wat ree'en , daarna kwamen we her en der weer bizons tegen , en ook een coyote liep ergens in een veld naar z'n ontbijt te zoeken ; de dag kon eigenlijk al niet meer stuk. Ook het weer hielp goed mee , alhoewel het best frisjes was , was het wel heel erg helder , en de zon scheen goed mee. Heel ander weer als in de voorspellingen te zien was , het zou nl. 80 % regenen , en geheel bewolkt blijven. Wij hebben in ieder geval geen regen gezien , wel nog sneeuw van de afgelopen nacht die was blijven liggen in de schaduwrijke gebieden.

Nadat we Lake Yellowstone voorbij waren besloten we om nog verder omhoog te rijden , en een stukje van de noord-loop te rijden. Ook dit was een erg mooi stuk , weer met prima uitzichten en af en toe wat wildlife. Uiteindelijk besloten we weer terug te rijden helemaal richting Old Faithful , waar we iets gegeten hebben in een restaurantje met uitzicht op de geyser. Old Faithful spuit bijna elk uur , maar het schijnt dat-ie wat onstabieler wordt en soms wel eens wat eerder of later uitbarst. Wij waren net klaar met het diner , en we besloten om op de veranda in een schommelstoel te gaan zitten , om nog even van de zon te genieten voordat-ie onder zou gaan ; en we zaten net , toen , verdomd als het niet waar is , Old Faithful begon te kuchen en er een stoompluim met een plons water naar buiten werd gezwiept. Wij zaten eerste rang , en hebben het allemaal prima kunnen volgen. Hierna hebben we nog een kwartiertje gewacht om de massa mensen die weer teruggingen een voorsprong te geven , en toen zijn we zelf ook maar rustig helemaal teruggerden.

Het begon net donker te worden toen we hat park uitreden , en 5 minuten later , iets voor 20.00 uur , stapten we de motelkamer binnen. een lange dag , maar zeker de moeite waard !

Morgen rijden we weer via Yellowstone richting Powell ; we willen de route over de Chief Joseph scenic byway rijden , die moet ook heel mooi zijn.

Stay Tuned !

Eric & Carin

Anneke Guldenschuh

Wij zitten nog in West Yellowstone. Ik denk dat we een foto van dezelfde coyote hebben.Als we langs die plek komen zien we hem altijd. Wij gaan zaterdag verder naar Cody , Wy. Wij reizen al 4 jaar in onze motorhome.

Veel plezier in jullie vakantie.

Groetjes,
Anneke