Yellowstone National Park

Vandaag de hele dag om door Yellowstone te touren ; we vertrokken al vroeg , rond 07.30 , nadat ik eerst de aangevroren sneeuw van de voorruit en de zij-ruiten heb moeten schrapen. De twee dollar die we uitgegeven hebben aan de ijskrabber heeft z'n geld al ruimschoots opgebracht !

Laughing

Als eerste zouden we de zuidelijke loop rijden , en het begon eigenlijk al meteen goed ; her en der wat ree'en , daarna kwamen we her en der weer bizons tegen , en ook een coyote liep ergens in een veld naar z'n ontbijt te zoeken ; de dag kon eigenlijk al niet meer stuk. Ook het weer hielp goed mee , alhoewel het best frisjes was , was het wel heel erg helder , en de zon scheen goed mee. Heel ander weer als in de voorspellingen te zien was , het zou nl. 80 % regenen , en geheel bewolkt blijven. Wij hebben in ieder geval geen regen gezien , wel nog sneeuw van de afgelopen nacht die was blijven liggen in de schaduwrijke gebieden.

Nadat we Lake Yellowstone voorbij waren besloten we om nog verder omhoog te rijden , en een stukje van de noord-loop te rijden. Ook dit was een erg mooi stuk , weer met prima uitzichten en af en toe wat wildlife. Uiteindelijk besloten we weer terug te rijden helemaal richting Old Faithful , waar we iets gegeten hebben in een restaurantje met uitzicht op de geyser. Old Faithful spuit bijna elk uur , maar het schijnt dat-ie wat onstabieler wordt en soms wel eens wat eerder of later uitbarst. Wij waren net klaar met het diner , en we besloten om op de veranda in een schommelstoel te gaan zitten , om nog even van de zon te genieten voordat-ie onder zou gaan ; en we zaten net , toen , verdomd als het niet waar is , Old Faithful begon te kuchen en er een stoompluim met een plons water naar buiten werd gezwiept. Wij zaten eerste rang , en hebben het allemaal prima kunnen volgen. Hierna hebben we nog een kwartiertje gewacht om de massa mensen die weer teruggingen een voorsprong te geven , en toen zijn we zelf ook maar rustig helemaal teruggerden.

Het begon net donker te worden toen we hat park uitreden , en 5 minuten later , iets voor 20.00 uur , stapten we de motelkamer binnen. een lange dag , maar zeker de moeite waard !

Morgen rijden we weer via Yellowstone richting Powell ; we willen de route over de Chief Joseph scenic byway rijden , die moet ook heel mooi zijn.