Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Great Falls naar West-Yellowstone

Vanmorgen op tijd weg uit Great Falls , om op tijd in Yellowstone aan te komen. Alhoewel de weersvoorspellingen niet al te best waren , hebben we onderweg eigenlijk maar twee keer de ruitenwissers aan te hoeven doen ; een keer net nadat we vertrokken waren , en ergens tussen Livingston en Gardiner. Het eerste deel vanaf Great Falls was eigenlijk hetzelfde als gisteren ; een grote vlakte met gras en graan ( al dan niet gemaaid ).
Vanaf Monarch ( over de #89 ) werd het gevarieerder , en reden we het Lewis en Clark National Forest in. Hier kwamen we diverse ree'en en pronghorns tegen. We kwamen zo steeds dichter bij Gardiner , het dorp aan de noordkant van het Yellowstone National Park. Hier ga je ook het park in via de North Entrance.

Rond 12.15 uur reden we het NP in. Omdat het nog steeds zonnig was , en het erop leek dat het snel zou verslechteren , meteen maar even bij de Mammoth Hot Springs gekeken. Maar , mensenmensen , wat een drukte , niet alleen hier , maar in het hele park. Nadat we een stukje rondom de Hot Springs hadden gewandeld , besloten we weg te gaan uit de drukte en maar eens met de klok mee richting Tower-Roosevelt te rijden. Onderweg zo her en der gestopt , en genoten van de diverse uitzichten. Maar , het bleef gewoon erg druk. Dat was de vorige keer dat we in Yellowstone waren wel anders. Zo her en der kwamen we wat deer en bizon tegen , en nadat we bij Canyon Village naar Norris reden , hebben we ook daar even de diverse geysers en pruttelende modderpoelen bekeken. Hierna was het tijd om naar West-Yellowstone te rijden ; onderweg liepen er nog een paar bizons midden op de weg , die voor een enorme "bizonjam" zorgden ; een complete file ontstond ! Nadat we het park uitwaren , ingechecked in het Three Bear Lodge motel , om daar voor twee dagen een kamer met jacuzzi te betrekken ! Terwijl we zaten te eten , kwam er een donkere wolk over en begon het even te stortregenen. Dat hadden we dus mooi gemist !

Ik was gestart met het plaatsen van wat foto's op het blog , maar halverwege viel de verbinding weg en kon ik er niet meer opkomen. Morgen proberen we de fotoserie af te ronden , en dit verhaaltje te plaatsen. Als dat niet lukt , nou , dan lees je dit een paar dagen later ! Voorlopig gaan we morgen ( Laborday , zal wel lekker druk zijn overal ! ) nog een keer op ons gemak door het park.
Update 06-09 : fotoserie afgemaakt , en dit verhaaltje geplaats ; morgen misschien het verhaal van vandaag + de bijbehorende fotoserie van Yellowstone NP....
Stay Tuned !
Eric & Carin