Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Hungry Horse naar Great Falls

Vanochtend geluk

Laughing
, ik hoefde geen voorruit ijsvrij te maken ! Misschien kwam het , omdat we iets later wegreden , om 08.45 zaten we in de auto , nadat we eerst een broodje ei voor ontbijt hadden. Vandaag zou het een "transport dag" worden , omdat de afstand naar Yellowstone te groot is om op 1 dag te doen. Het weer was redelijk bij vertrek , maar we hebben onderweg wel continue vette donkere wolken boven de Rocky Mountains zien hangen , en die bleven ons de hele weg zo'n beetje volgen.

Dat leverde soms mooie plaatjes op , want nadat we Glacier NP zo'n beetje voorbij gereden waren veranderde het landschap van bergachtig naar heuvelachtig. En nu weten we ook meteen wat ze bedoelen met "the great plains" , zover als je kunt zien glooiende vlaktes met grasland en graan. De wegen lijken soms tot in het oneindige te verdwijnen. Neem dan hierbij het zonnetje waar we bijna continue onder reden , en de donkere , dreigende luchten opzij van ons , en de rit waarvan we thuis dachten dat-ie misschien wel wat saai zou zijn , was toch best indrukwekkend.

We hebben natuurlijk niet zo veel beleefd , natuurlijk eet je wat ergens in een lokale dinner , en hebben we nog ergens een roofvogel gezien , maar dat was het dan ook wel. In Great Falls zijn we nog even bij de gelijknamige dam wezen kijken , maar uit onze herinnering ( in 1999 hebben we hier ook al eens overnacht , alleen kwamen we toen vanaf Calgary , Canada ) wisten we nog dat deze dam niet zo heel bijzonder was , en dat klopte nog steeds.

Nog wat huishoudelijke dingen in het hotel gedaan ( wassen ) , en verder niets. Morgen dus door naar Yellowstone , we hebben een hotelkamer met jacuzzi geboekt , is wel eens lekker , een beetje bubbelen. De weersverwachting in Yellowstone geeft zo'n 10 grd. op , en mogelijk kans op sneeuw. Laten we het hopen !

Stay Tuned !

Eric & Carin