Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Glacier National Park

Jaja , we zijn niet gek ! Weet je nog , die ijskrabber die we in Seattle hebben gekocht ? Nou , die hebben we vanmorgen voor de eerste keer nodig gehad ! Rond 07.30 wilden we wegrijden om lekker vroeg bij de Logan's Pass te zijn , en omdat het dan ook nog rustig in het park is , moest ik wel eerst het ijs van de voorruit afkrabben ! Ik denk dat het zo net boven nul is geweest , verder was er geen rijp oid te zien , het was wel berefris !

Gisteravond zag het er wel naar uit dat het een koude nacht zou worden , een glasheldere hemel , en we hebben nog nooit zoveel sterren gezien ! Wat een prachtig gezicht , alles pikkedonker om je heen , en dan maar naar boven staren ; je kijkt totaan het oneindige toe !Wat is dit toch een machtig stukje USA !

Vanochtend dus Glacier in , en dit blijft een mooi park ; wel is er sinds ons vorige bezoek in 1999 wel een behoorlijk stuk afgebrand in 2003 , maar ook dat zie je toch weer heel goed herstellen.

Veel is er niet te vertellen , de foto's spreken voor zich. Na de kou van vanmorgen kwam de zon algauw weer door en uiteindelijk is het zo'n 25 grd. geworden. Een prima dag. Vanavond op de lodge was er een country gitarist , die z'n liedjes rond een groot kampvuur zong ; bijna alle gasten en de eigenaar ( totaal zo'n 12 man/vrouw , incl. ons ) zaten heerlijk rond het kampvuur , terwijl de temperatuur na het ondergaan van de zon meteen weer onderuit kachelde. Een erg leuke afsluiting van ons bezoek aan Glacier. Morgen rijden we naar Great Falls , als een van de tussenstops onderweg naar Yellowstone. Omdat het Labourday weekend is , zag je dat het vandaag al een stuk drukker in het NP was als gisteren ; we zullen dus wel weer op tijd gaan rijden.

Hoe dat afloopt ? Morgen (misschien) weer een verhaal !

Stay Tuned !

Eric & Carin