Eric & Carin - Australie 2020 - Perth naar Darwin

Van Libby naar Glacier National Park

Vandaag trokken we de gordijnen open en wat bleek : Libby lag bijna geheel in een wolk ; redelijk wat mist , en best wel vochtig , maar geen regen ). Rond 08.15 reden we weg , en meteen begon het weer beter te worden ; een schraal zonnetje prikte zo af en toe al door de mist , en na een half uurtje was alle mist verdwenen en scheen er een sterk zonnetje ! De temperatuur bleef wel wat achter , met tien graden was dat het wel....gelukkig werd het gedurende de dag steeds beter , en we besloten de dag in Glacier met prima helder weer en misschien wel rond de 22 graden !

Hierboven een foto net na Libby , hieronder zoals het de rest van de dag was...

Onderweg her en der gestopt , oa bij de Libby Dam , verder eigenlijk bij alle mooie uitzichtpunten die we tegenkwamen. Rond 13.00 uur kwamen we in Whitefish aan , hier hebben we een lekker lunchje gescoord , en waren we al op 3/4 van de route. Rond 14.15 reden we het terrein van de Tamarack Lodge op , ontzettend aardige eigenaar waar we meteen konden inchecken ( moesten wel eerst met z'n twee honden spelen,,,jaja die beesten met een staart !!!

Laughing
) en we dus de koffers maar in de lodge sodemieterden en meteen doorreden naar het Glacier NP. Het weer was tenslotte fantastisch , en je weet nooit wat de volgende dag je gaat brengen , dus we moesten maar van de gelegenheid gebruik maken.

Glacier is een prachtig NP , machtige bergpieken met veel sneeuw en een schitterende natuur ; eerst maar naar Lake McDonald , daarna nog een stukje door een deel van het park wat in 2003 door een grote bosbrand is verwoest , en tenslotte ook nog de Cedar Trail afgelopen. Dit is allemaal aan het begin van het NP , morgen willen we vroeg over de Going to the Sun road naar Logan's Pass rijden , om de drukte voor te zijn en nog in redelijke rust van het park te genieten.

Het lijkt prima weer te worden met bijna 28 graden , maar eerst zien , en dan geloven !

Morgen hopelijk meer ,

Stay Tuned !

Eric en Carin

Pa en Ma

Ziet er weer geweldig uit, prachtige bergen met sneeuw en een lekker temperatuurtje.

eric, bianca, emiel en melissa

Wat leuk dat jullie zo trouw schrijven!
We volgen jullie met veel plezier!
Wa een geweldige foto's zeg!
Eric, je moet zelf ook wat vaker op de foto hoor ;-)
Heel veel plezier nog!

Cees A. (Amerika startpagina)

Wat zijn jullie toch aan het zeuren over het weer in je verslag.