Van Seattle naar Marblemount

Vandaag de eerste echte vakantie-dag ; vliegen is een noodzakelijk kwaad , dus die tellen we voor het gemak maar niet mee. Vanochten waren we om 06.00 uur wakker , na een goede nachtrust van zo'n 11 uur lang. Om 10 voor half zeven zaten we in een Denny om een ontbijtje te scoren ; Carin nam pancakes , en ik toast met scrambled eggs en hash browns. Een goed begin is het halve werk ! Daarna stapten we om 08.30 in de shuttlebus van het hotel , en lieten ons bij de National rent-a-car afzetten. We hadden een SUV geboekt , we mochten zelf kiezen uit een stuk of 6 SUV's die er stonden. Uiteindelijk kozen we een rode Kia Sorento , omdat die het meest rijkelijk was uitgerust ( we sloegen een Jeep , een Jeep Wrangler , en een paar Fords af ).

Als eerste maar Seattle uitkomen , halverwege gestopt bij een Walmart en het eea aangeschaft ( oa een ijskrabber , die zullen we in Yellowstone straks wel nodig hebben ! ).
Hierna doorgereden over stille wegen richting de Nort Cascades. Je merkt dat in deze streek haast geen toeristen komen , het is een wat onbekender national park. Hier geen bussen met Japanners ! We zijn totaan Diablo gereden , bij het gelijknamige stuwmeer.

Dit was al voorbij ons overnachtingsadres ( zo'n 22 mile verder ) , maar we hadden de tijd , en het weer was prima : zo'n 22 graden en een lekker zonnetje. Het stuwmeer en de dam lagen er lekker zonnig bij. Hierna nog even gestopt bij het North Cascades NP visitor center , en toen maar naar het motel. Hier ook maar het dinner genuttigd , en rond 19.30 was de dag wel zo'n beetje om.
Morgen rijden we de #20 verder af naar Colville ; hopen dat ons geplande hotel open is , want via het internet zijn ze niet (meer) bereikbaar.